آفتاب

ملاقات‌ ظریف با وزرای خارجه ایسلند، اوکراین، ترکمنستان و پاکستان

ملاقات‌ ظریف با وزرای خارجه ایسلند، اوکراین، ترکمنستان و پاکستان

وزیر امور خارجه کشورمان که به نیویورک سفر کرده است، با وزرای خارجه ایسلند، اوکراین، ترکمنستان و پاکستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایسلند با یکدیگر ملاقات و درباره زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه دوجانبه و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. مدیریت منابع آبی، انرژی و ماهیگیری از جمله زمینه‌های مورد تاکید طرفین برای افزایش همکاری‌های دوجانبه بود.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین نیز در نیویورک ملاقات و درباره آخرین وضعیت اوکراین، برقراری آتش‌بس و روابط دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظرکردند.

در این دیدار طرفین با اشاره به روابط خوب دوجانبه و اهمیت تقویت آن، بر تسریع فراهم آوردن مقدمات لازم جهت برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

ظریف در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد، وضعیت اوکراین با استفاده از راه‌حل‌های سیاسی استقرار پیدا کرده و ثبات لازم به این کشور بازگردد.

وزرای خارجه ایران و ترکمنستان نیز در جریان ملاقاتی، ضمن مرور ابعاد مختلف روابط فی‌مابین، آمادگی خود را برای ارتقای مناسبات به ویژه در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای اعلام کردند.

ظریف در این دیدار همچنین با اشاره به زندانیان ایرانی در ترکمنستان خواستار رسیدگی به وضعیت آنان و یافتن راه‌های مناسب جهت تسهیل آزادی این زندانیان شد.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز پیگیری این مشکل را از مراجع ذی‌ربط کشورش مورد تاکید قرار داد.

همچنین وزرای خارجه ایران و پاکستان با یکدیگر دیدار و پیرامون آخرین تحولات غرب آسیا، افغانستان، روند مذاکرات هسته‌ای و همکاری‌های مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این ملاقات بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری، تقویت همکاری‌های وزارتخانه‌های ذی‌ر‌بط برای پیشبرد پروژه خط لوله گاز و همچنین افزایش امنیت مرزها به منظور پیشگیری از قاچاق موادمخدر، تردد غیرقانونی و اقدامات گروه‌های تروریستی تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N512825

وبگردی