آفتاب

دیدار های ظریف با وزرای خارجه ایسلند، اوکراین، ترکمنستان و پاکستان 

دیدار های ظریف با وزرای خارجه ایسلند، اوکراین، ترکمنستان و پاکستان 

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نیویورک دیدارهای دو جانبه ای با وزرای خارجه ایسلند، اوکراین، ترکمنستان و پاکستان داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزراى خارجه جمهوری اسلامی ايران و ايسلند صبح امروز با يكديگر ملاقات و درباره زمينه‌هاى همكارى مشترك در حوزه دوجانبه و بين المللى گفتگو و تبادل نظر كردند.

مديريت منابع آبى، انرژى و ماهيگيرى ازجمله زمينه‌هاى مورد تاكيد طرفين براى افزايش همكاريهاى دوجانبه بود.

همچنین وزراى خارجه جهمهوری اسلامی ايران و اوكراين صبح امروز در نيويورك ملاقات و درباره اخرين وضعيت اوكراين، برقرارى آتش بس و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظركردند.

دراين ديدار طرفين با اشاره به روابط خوب دو جانبه و اهميت تقويت آن بر تسريع فراهم آوردن مقدمات لازم جهت برگزارى كميسيون مشترك همكاري‌هاى اقتصادى دو كشور تاكيد كردند.

 ظریف د ر پایان ابراز امیدواری کرد وضعیت اوکراین با استفاده از راه حل های سیاسی استقرار پیدا کرده و ثبات لازم به آن کشور بازگردد.

وزراى خارجه جمهوری اسلامی ايران و تركمنستان نیز صبح امروز در نيويورک ديدار و ضمن مرور ابعاد مختلف روابط فيمابين، آمادگى خود را براى ارتقا مناسبات بويژه در زمينه هاى انرژى، حمل و نقل ريلى و جاده‌اى اعلام کردند.

 ظريف در اين ديدار همچنين با اشاره به زندانيان ايرانى در تركمنستان خواستار رسيدگى به وضعيت آنان و يافتن راههاى مناسب جهت تسهيل آزادى آنان گرديد. وزيرخارجه تركمنستان نيز پيگيرى اين مشكل را از مراجع ذيربط كشورش مورد تاكيد قرار داد.

همچنین وزراى خارجه جمهوری اسلامی ايران و پاكستان صبح امروز با يكديگر ديدار و پيرامون آخرين تحولات غرب آسيا، افغانستان، روند مذاكرات هسته اى،همكاريهاى مشترك گفتگو و تبادل نظر كردند.

طرفين در اين ملاقات بر ضرورت افزايش حجم مبادلات تجارى، تقويت همكاريهاى وزارتخانه هاى ذيربط براى پيشبرد پروژه خط لوله گاز و همچنين افزايش امنيت مرزها بمنظور پيشگيرى از قاچاق موادمخدر، تردد غيرقانونى و اقدامات گروههاى تروريستى تاكيد كردند.

کد N512761

وبگردی