آفتاب

"شبه نظامیان چینی برای آموزش‌های تروریستی به داعش پیوسته‌اند"

"شبه نظامیان چینی برای آموزش‌های تروریستی به داعش پیوسته‌اند"

رسانه‌های دولتی چین امروز (دوشنبه) گزارش دادند: گروهی از شبه نظامیان چینی که اهل منطقه سین‌کیانگ در غرب این کشور بودند به منظور کسب آموزش‌های تروریستی از داعش از این کشور فرار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس این گزارش‌ها این شبه نظامیان چینی قصد دارند با استفاده از آموز‌ش‌هایی که از داعش می‌بینند حملاتی را در خاک چین اجرا کند.

این برای نخستین بار است که رسانه‌های دولتی در چین شبه نظامیان منطقه سین کیانگ را با شبه نظامیان داعش در سوریه مرتبط دانسته‌اند.

دولت چین خشونت‌های یک سال گذشته در این کشور را عمدتا به شبه نظامیانی که عمدتا از قوم مسلمان اویغور در استان سینگیانگ بوده‌اند نسبت داده است.

روزنامه گلوبال تایمز چین به نقل از یکی از مقامات مبارزه با تروریسم این کشور گزارش داد شبه نظامیان اویغور نه فقط می‌خواهند در زمینه تکنیک‌های تروریستی آموزش ببینند بلکه به دنبال آن هستند تا در سازمان‌های تروریستی بین‌المللی ارتباطات گسترده‌ای از طریق مبارزه‌های عملی پیدا کند تا از طرح‌های خود برای تشدید فعالیت‌های تروریستی در چین جلب حمایت کنند.

روزنامه گلوبال تایمز در ادامه گزارش خود عنوان کرد که شبه نظامیان اهل سینکیانگ اخیرا در برخی فعالیت‌های داعش در سوریه و عراق شرکت داشته و با چند شعبه داعش در جنوب شرق آسیا همکاری کرده‌اند.

این روزنامه در گزارش خود خاطرنشان ساخت: ماه جاری میلادی چهار شبه نظامی اهل استان سینکیانگ در اندونزی دستگیر شدند.

چند روز پیش پلیس اندونزی نیز گزارش داده بود که چهار خارجی در این کشور تحت بازجویی قرار گرفتند اما آن‌ها را شناسایی نکرد. بنا به اعلام روزنامه گلوبال تایمز این چهار نفر از خاک چین به سوی کامبوج فرار کرده و سپس به تایلند رفته و در این کشور گذرنامه‌های جعلی ترکیه را کسب کرده و از آنجا به واسطه خاک مالزی به اندونزی رفته‌اند.

در این گزارش آمده است که تروریست‌ها، جدایی طلبان و افراط گرانی از استان سین کیانگ اغلب از طریق استان‌های کوهستانی جنوب چین و مناطق ناهموار مرزی از خاک چین فرار کردند زیرا در استان سین کیانگ کنترل‌های مرزی بسیار شدید است.

هدف نهایی آن‌ها بازگشت مجدد به جنگ در چین است.

انتهای پیام

کد N512656

وبگردی