آفتاب

رفراندوم تغییر پرچم نیوزیلند در سال 2015

رفراندوم تغییر پرچم نیوزیلند در سال 2015

اگر نخست وزیر منتخب نیوزیلند بخواهد پرچم این کشور را تغییر دهد،‌ احتمالا سال آتی میلادی درباره اینکه آیا این پرچم تغییر کند یا خیر رفراندومی در نیوزیلند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس استرالیا، جان کی، نخست وزیر نیوزیلند تمایل دارد تا پرچم این کشور را تغییر دهد اما اوایل سال جاری میلادی با برگزاری رفراندوم برای این مساله در کار انتخابات روز شنبه گذشته مخالفت کرده بود.

جان کی امروز (دوشنبه) گفت تمایل دارد تا این رفراندوم سال آتی میلادی برگزار شود.

وی افزود: می‌خواهم تا این رفراندوم بر گزار شود. از نظر من بهتر است که این رفراندوم در سال 2015 میلادی برگزار شود. می‌خواهم تا کل این روند سال آتی میلادی انجام شود. فکر نمی‌کنم که این جزو مسائلی باشد که ما بخواهیم آن را برای همیشه به حالت تعلیق درآوریم.

نخست وزیر نیوزیلند پیش تر گفته بود: می‌خواهد یک گروه بین حزبی از اعضای پارلمان تشکیل دهد تا بر روند تغییر پرچم نظارت کرده و بهترین راه‌ها را پیشنهاد کنند.

وی افزود: مشخصا من یکی از حامیان بزرگ تغییر پرچم نیوزیلند هستند. این یک منازعه بسیار سخت و دشوار است. فکر می‌کنم برای تغییر پرچم جر و بحث‌های بسیاری وجود داشته باشد اما باید ببینم که آیا می‌توانم به این بحث‌ها و مناقشات رسیدگی کنم.

جان کی در ژانویه سال جاری میلادی گفته بود که یک پرچم سیاه با یک سرخس نقره‌ای بر روی آن را ترجیح می‌دهد.

این در حالی است که نظرسنجی صورت گرفته در فوریه سال جاری میلادی حاکی از آن بود که 72 درصد از مردم نیوزیلند می‌خواهند تا پرچم کنونی کشورشان حفظ شود.

انتهای پیام

کد N512632

وبگردی