آفتاب

زرادخانه استراتژیک اتمی روسیه تا 2020 کاملا مدرن می‌شود

زرادخانه استراتژیک اتمی روسیه تا 2020 کاملا مدرن می‌شود

معاون نخست وزیر روسیه گفت، مسکو تا سال 2020 به صورت 100 درصد نیروی استراتژیک اتمی خود را مدرن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه به تلویزیون روسیه 24 گفت: ارتقا و مدرن کردن تکنولوژیکی زرادخانه‌ استراتژیک اتمی در مرحله‌ای سریع است و در حقیقت تا 2020 به صورت 100 درصد این نیروی استراتژیک اتمی را مدرن و نو می‌کنیم.

وی به این مساله اشاره کرد که در سال 2015 ارتش و نیروی دریایی باید تا 30 درصد به مرحله کاهش تسلیحات و در 2020 تا 70 درصد به این مرحله برسند. روسیه در صورت نیاز در همین مدت زمانی نیازمند یک ارتش کامل است که می‌تواند در هرگونه صحنه نبرد تهدید آمیز شرکت داشته باشد.

روگوزین ادامه داد: آیا ما باید همتایان خود را شگفت زده کرده و لازم است تا برای شگفت زده کردنشان از تمام ابزار و تجهیزات نظامی استفاده کنیم؟ برای این کار در لحظه‌ای کاملا حساس باید این روند کاملا سری و محرمانه بماند.

اصلاحات ارتش روسیه در 2008 آغاز شد و بزرگترین اصلاحات در تاریخ پس از فروپاشی شوروی بود. فرماندهی و کنترل ارتش به شدت تغییر کرد به ویژه تعداد نیروها به طوری که تعداد مقاطعه کاران افزایش و تعداد سربازان کاهش یافت حقوق افسران افزیش پیدا کرد و مشکلات مسکن آن‌ها حل شد.

ارتش روسیه در حال حاضر تحت یک برنامه مسلح سازی مجدد است که تا 2020 ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

کد N512590

وبگردی