آفتاب
مدیرکل ارشاد قم:

درخت بلند وجودی علامه طباطبایی همچنان سایه‌سار اندیشه‌های ناب است

درخت بلند وجودی علامه طباطبایی همچنان سایه‌سار اندیشه‌های ناب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این‌که «علامه طباطبایی حق بزرگی بر این انقلاب دارد» گفت: درخت بلند وجودی علامه همچنان سایه‌سار اندیشه های ناب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این‌که «علامه طباطبایی حق بزرگی بر این انقلاب دارد» گفت: درخت بلند وجودی علامه همچنان سایه‌سار اندیشه های ناب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه در دیدار با اعضای کمیته برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، در سخنانی با بیان اینکه مهمترین نیاز جامعه امروز گفتمان نظام ساز است، اظهار کرد: با این روش می‌توان تعالیم دینی را به نظام سازی تبدیل و جامعه اسلامی را پیاده کرد.

وی در ادامه با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری همایش بین المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، بیان کرد: علامه طباطبایی در حقیقت پدر گفتمان نظام ساز انقلاب اسلامی است؛ یعنی مواد و اصول و قواعد را بر اساس اسلام ناب با نگاه نظام سازی و تشکیل حکومت اسلامی در تفسیر المیزان بیان کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه علامه طباطبایی فلسفه، کلام، اخلاق و مطالعات متنوع انسان شناسانه را در خدمت قرآن قرار داد و از این قرآن زندگی امروز بشری را طراحی کرد، اضافه کرد: علامه گزیده گوی بود ولی همان نکته اصلی را همیشه بیان می‌کردد.

ایزدپناه ادامه داد: هم مبانی اصیل اسلامی در بیانات این شخصیت وارسته بود و هم پاسخ به اشکالات و رفع نیازها را در المیزان مورد توجه قرار داده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرد: بنیاد عظیمی برای شناخت جامع اندیشه‌های علامه لازم است تامین شود تا اندیشه علامه طباطبایی را فقط در المیزان تبیین کند.

ایزدپناه، علامه شناسی را از نیازهای اصلی امروزه برشمرد و افزود: از نظر روحی باید یک سری حجاب‌ها از میان برود تا بتوان نکته‌های ظریف المیزان را فهمید که اینها همه از ظرایف فهم المیزان است.

به گفته مسئولان برگزاری همایش بین المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، این همایش با 30 محور اصلی و 700 محور فرعی در اواخر آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

550 مقاله به دبیرخانه همایش اندیشه های علامه طباطبایی ارسال شده است و30 نهاد حوزوی و غیر حوزوی در این همایش مشارکت دارند که ثمره آن برگزاری چندین پیش همایش در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و لبنان بوده است.

اهداف اصلی این همایش معرفی و تجلیل از علامه و تبیین اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان است؛ این همایش در سطح علمی و پژوهشی برگزار می‎شود و آثار علمی همایش نیز در مجموعه ای منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N512556

وبگردی