آفتاب
مدیر آموزش و پرورش بردسکن:

35درصد از مدارس بردسکن فرسوده است

35درصد از مدارس بردسکن فرسوده است

مدیر آموزش و پرورش بردسکن با بیان اینکه 35 درصد از مدارس بردسکن فرسوده است، گفت: در حال حاضر بردسکن به 20 فضای آموزش نیاز دارد تا به حداقل‌ها برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، غلامحسین غفوری در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان به وضعیت فضاهای آموزشی این شهرستان اشاره و اظهار کرد: از تعداد 167 مدرسه فعال شهرستان 100 مورد آن دو الی سه کلاسه است و 35 درصد از مدارس شهرستان فرسوده و تخریبی و بالای 30 سال قدمت دارند.

وی اظهار کرد: مدارس تخریبی اصلا غیرقابل استفاده است اما چاره‌ای نداریم جز اینکه از فضاهای موجود برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن اظهار کرد: اکثر مدارس فرسوده و تخریبی در مناطق محروم است و درحال حاضر شهرستان بردسکن حداقل به 20 مدرسه دیگر نیاز دارد.

وی به پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: چندین پروژه نیمه تمام آموزشی درشهرستان وجود دارد که به خاطر نبود بودجه عملیات اجرایی آنها متوقف شده است.

وی پروژه خوابگاه دبیرستان رضوی انابد، خوابگاه هنرستان کار و دانش شهید دانش و خوابگاه هنرستان فنی ولی عصر را از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن اعلام کرد: با وضعیتی که فضاهای آموزشی بردسکن دارد تا دو سال آینده با مشکل جدی کمبود فضاهای آموزشی مواجه خواهیم شد و برای این مهم به یک عزم و کار جهادی نیاز دارد.

غفوری ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه مدارس و توسعه مشارکت‌ها درهمه ابعاد و تمرکززدایی را از مهمترین اولویت‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: توجه به توسعه مشارکت‎ها درحال حاضر یکی از ضروریات آموزش و پرورش بردسکن است که می‌طلبد با بسط و گستر و ایجاد شناخت مناسب دراین حوزه گام‌های موثری برداشت.

وی به مشکلات و نیازهای شهرستان بردسکن در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: مرکز شهر بردسکن و شهر انابد با توجه به رشد جمعیتی که دارد از کمبود شدید فضاهای آموزشی رنج می‌برد، وجود طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام، وجود مدارس تخریبی و فرسوده، عدم توسعه مدارس غیردولتی و نبود مرکز آموزشی، خدماتی و رفاهی فرهنگیان از دیگر مشکلات آموزش و پرورش است.

وی همچنین ایجاد درمانگاه و کیلنیک فرهنگیان، راه‌اندازی هنرستان کشاورزی و مدارس تیزهوشان و تامین آب شرب اردوگاه استانی شهید بهاری با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر را از نیازهای شهرستان برشمرد.

غفوری همچنین از تجهیز 16 مدرسه به سیستم گرمایشی خبرداد و گفت: با توجه به وضعیت اعتباری و سرانه مدارس تمامی مدارس شهرستان بدهی دارند که نیاز است در این بخش مشارکت‌های مردمی توسعه پیدا کند.

وی با توجه به اولتیماتوم ادارات آب، برق و گاز مبنی بر قطع انشعابات مدارس گفت: طبق بخشنامه ابلاغی از استانداری هیچ یک از ادارات آب، برق و گاز حق ندارند به خاطر بدهی انشعابات مدارس را قطع کنند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به نواختن زنگ ایثار و مقاومت همزمان با اول مهر در تمامی مدارس شهرستان خبرداد و گفت: درهمین روز نیز زنگ نماز در 100 مدرسه شهرستان به صدا در خواهد آمد.

غفوری افزود: از 100 مدرسه‌ای که در آنها نماز جماعت اقامه می‌شود 70 درصد آنها فاقد نمازخانه هستند و مابقی در فضای باز نماز ظهر و عصر خود را به جماعت اقامه می‌کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از وجود بیش از 6000 دانش‌آموز محروم و بی‌بضاعت در سطح مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: اگر چه در طول سال تحصیلی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و خیرین کمک‌هایی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت می‌شود اما این کمک‌ها فقط نیاز 25 درصد از دانش‌آموزان را تامین می‌کند.

وی توزیع 6000 دست لباس و 20 هزار دفتر را از کمک‌های انجام شده به این دانش‌آموزان اعلام کرد.

غفوری همچنین به طرح هوشمندسازی مدارس اشاره و تصریح کرد: تاکنون 13 مدرسه شهرستان به سیستم هوشمندسازی مجهز شده‌اند و حداقل 30 مدرسه دیگر نیاز است که طرح هوشمندسازی اجرا شود.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از فعال کردن مجمع خیرین مدرسه ساز در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تاکنون این مجمع فعالیت آنچنانی نداشته است با معرفی خانم جلیلیان به عنوان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان امید است این مجمع فعالیت چشمگیری را در راستای توسعه مشارکت‌ها انجام دهد.

انتهای پیام

کد N512506

وبگردی