آفتاب

آصفری:رییس جمهور به معیارهای دوگانه سازمان ملل اعتراض کند

آصفری:رییس جمهور به معیارهای دوگانه سازمان ملل اعتراض کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توقع می‌رود رییس جمهور در سفر خود به نیویورک درباره وظایف سازمان ملل و دبیرکل آن صحبت کرده و به موضع‌گیری‌های دوپهلوی این سازمان اعتراض کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن آصفری ظهر امروز (دوشنبه)در نشست خبری با عنوان راه و چاه که درباره سفر رییس جمهور به نیویورک و به همت کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شد با تاکید بر ضرورت سفر رییس جمهور برای ارائه دیدگاه‌های نظام به مردم و دولتمردان دنیا اظهار کرد: سفر رییس جمهور به نیویورک و دیدارهای در حاشیه آن می‌تواند موجب ارتقا روابط ایران با سایر کشورها شده و همچنین توطئه ایران‌هراسی را خنثی کند.

وی افزود: جای تاسف دارد که ساختار سازمان ملل معیوب بوده و این سازمان در اختیار آمریکاست. برخوردهای دوگانه سازمان ملل با کشورها نیز تحت تاثیر سیاست ها و فشارهای آمریکاست. سازمان ملل حتی در برابر جنایات شهر فرگوسن یا جنایات آمریکا در سایر نقاط دنیا سکوت کرده است در حالی که سازمان ملل باید بی طرف بوده و دنبال احقاق حقوق ملت‌ها باشد.

وی همچنین درباره ائتلاف کشورهای غربی علیه داعش نیز گفت: وزیر خارجه آمریکا سه سال پیش ائتلافی برای کمک به داعش و جبهه النصره در سوریه شکل داد اما پس از شکست آن ائتلاف، همان برنامه با تغییر 180 درجه‌ای اما در همان راستا شروع شد.

آصفری در ادامه افزود: دیروز آن‌ها به تروریست‌ها کمک می‌کردند و امروز با آن‌ها مقابله می‌کنند در حالی که در زمان حضور آمریکا در عراق جریان‌هایی مثل داعش شکل گرفت. ما تروریست خوش خیم و بدخیم نداریم. داعش امروز همان جنایاتی را در عراق مرتکب می‌شود که جبهه النصره همان‌ها را در سوریه انجام می‌داد و آمریکا در مقابل آن سکوت می‌کرد. پشت پرده داعش آمریکاست.

این نماینده مجلس با بیان این‌که گفتار و کردار آمریکا و غرب در مساله داعش دوگانه بوده و در آن صداقتی وجود ندارد، افزود: آن‌ها اگر می‌خواهند با داعش مقابله کنند باید جلوی ارسال کمک به داعش را بگیرند.

وی افزود: سازمان منافقین مگر 17 هزار شهروند ایرانی را ترور نکرد ؟ پس چرا آمریکا اعلام کرده که آن‌ها جز گروه‌های تروریستی محسوب نمی شوند.

انتهای پیام

کد N512478

وبگردی