آفتاب

قصه «عشق و نفرت آب و سیمان» را فراموش نکنید!

قصه «عشق و نفرت آب و سیمان» را فراموش نکنید!

«عشق و نفرت آب و سیمان» هم حکایتی دارد که گرچه به گیرایی قصه «لیلی و مجنون» یا «شیرین و فرهاد» نیست ولی شک ندارم که بیش از هر داستان رمانتیکی می تواند به کار من و شما بیاید!

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر هرمز فامیلی، رییس انجمن بتن ایران در نشست خبری دوازدهمین همایش روز بتن و ششمین کنفرانس ملی روز بتن با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آشنایی عموم با اهمیت استفاده از بتن باکیفیت اظهار داشت: بی توجهی به اصول اولیه و ساده ساخت بتن از عواملی است که به افت کیفیت بتن مورد استفاده در ساخت و سازها خصوصا در بخش خصوصی منجر شده است. در بسیاری از طرح های ساختمانی می بینیم که کارگران برای روان کردن بتن در مقابل چشم کارفرما، آب فراوانی را به سیمان اضافه می کنند در حالی که در فرایند تولید بتن، آب، بزرگترین دشمن سیمان است و باید در خصوص میزان آب مصرفی کاملا دقت کرد.

وی خاطرنشان کرد: همانقدر که حین ساخت بتن، سیمان و آب از هم نفرت دارند، بعد از ساخت، بتن سخت شده عاشق آب است و هرچه آب بیشتری روی بتن بپاشید، ترک ها و خلل و فرج آن بهتر پر می شود.

فامیلی با اشاره به برگزاری دوازدهمین همایش و ششمین کنفرانس ملی روز بتن طی روزهای 15 و 16 مهرماه در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تمامی اساتید، محققان و مجریان طرح‌های بتنی برای حضور در این گردهمایی دعوت و ابراز امیدواری کرد برگزاری همایش های امسال هم بتواند گامی در جهت تبادل اطلاعات و ارتقای دانش ساخت بتن در کشور باشد.

انتهای پیام

کد N512470

وبگردی