آفتاب

تعیین رئیس جدید سازمان اطلاعات پاکستان/ دیدار عمران‌ خان و طاهر‌ القادری در لندن

تعیین رئیس جدید سازمان اطلاعات پاکستان/ دیدار عمران‌ خان و طاهر‌ القادری در لندن

تصمیم اسلام آباد برای تولید موشک‌ های هسته‌ ای کوتاه‌ برد، انتصاب رئیس سازمان اطلاعات و دیدار عمران‌ خان و طاهر‌ القادری در لندن از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه داون، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف در اظهاراتی در میان اعضای این حزب در کراچی با اشاره به تلاشها برای متحد کردن تمام اقوام پاکستان بر لزوم ادامه تظاهرات تا زمان استعفای نواز‌ شریف نخست وزیر پاکستان تاکید کرد.

عمران خان همچنین در جمع هوادارانش از تصمیم حزب تحریک انصاف برای برگزاری نشست دیگری در شهر لاهور خبر داد که این اظهارات با واکنش شیخ‌ رشید احمد رهبر حزب مسلم‌ لیگ شاخه عوامی مواجه شد و وی گفت در صورت عدم کناره گیری شریف از قدرت علاوه بر همکاری با حزب عمران خان بر فشارهای خود علیه شریف برای استعفا می افزاید.

رسانه های پاکستان همچنین از تلاش نیروی دریایی پاکستان برای تولید موشک‌های هسته‌ ای کوتاه‌ برد و افزایش قدرت نظامی این کشور خبر دادند که قابلیت هدف قرار دادن انواع پهپادها و انهدام موشکهای دشمن را دارند.

اکسپرس تریبون نیز از انتصاب ژنرال رضوان‌ اختر فرمانده ارشد ایالت سند به عنوان رئیس سازمان اطلاعات پاکستان خبر داد که تجربه بالایی در مبارزه با شبه نظامیان در وزیرستان جنوبی دارد.

خبر دیگر اینکه شاه‌ محمود‌ قریشی عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان از دیدار عمران‌ خان و طاهر‌ القادری در لندن پیش از برگزاری تظاهرات ضد دولتی خبر داد و در عین حال گفت هنوز قرارداد رسمی بین این دو رهبر سیاسی امضا نشده است.

عمران خان رهبر تحریک انصاف پاکستان با تاکید ادامه تظاهرات سراسری در پاکستان تا زمان برکناری نواز شریف پیش بینی کرده که پیروزی اپوزیسیون نزدیک است.

کد N512422

وبگردی