آفتاب
در دیدار رییس کمیسیون امنیت ملی سنای کنیا

امیرعبداللهیان: در نیت آمریکا برای مبارزه با تروریسم شک و تردید داریم

امیرعبداللهیان: در نیت آمریکا برای مبارزه با تروریسم شک و تردید داریم

محمد یوسف حاجی، رییس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا با حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به ششمین اجلاس موفقیت‌آمیز کمیسیون مشترک بین دو کشور در تهران گفت: روابط بین دو دولت در سطح خوبی قرار دارد اما نقش پارلمان‌ها به‌ویژه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی بسیار مهم است.

او افزود: برای جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کنیا حائز اهمیت است و جایگاه تاریخی کنیا به‌عنوان دروازه شرقی ورود اسلام به قاره آفریقا همواره مورد توجه ما قرار داشته و ورود بازرگانان ایرانی به آفریقا دارای تاریخ طولانی است.

او تصریح کرد: زمینه‌های همکاری مشترک فراوانی بین دو کشور وجود دارد و دو طرف می‌توانند با هم‌فکری و همکاری پارلمان‌های دو کشور چشم‌انداز بهتری برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور ترسیم کنند.

امیرعبداللهیان درباره تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه گفت: از ابتدای بحران سوریه به غربی‌ها گفتیم که حمایت از تروریسم امنیت جهان را تهدید می‌کند و گروه‌های مرتبط با القاعده بعد از بیش از یک دهه عملیات‌ تروریستی در افغانستان و عراق حرفه‌یی‌تر شده‌اند. آن‌ها می‌توانند در هر نقطه از جهان عملیات تروریستی خطرناکی انجام دهند و آمریکایی‌ها اکنون متوجه این قضیه شده‌اند و خواستار همکاری با ایران شده‌اند، اما در نیت آن‌ها برای مبارزه با تروریسم شک و تردید داریم.

رییس کمیته امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری‌های همه جانبه با ایران گفت: کنیا از پیشرفت‌های اخیر ایران در ابعاد علمی و فن‌آوری مطلع است و دولت و پارلمان کنیا علاقمند به توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام

کد N512255

وبگردی