آفتاب
امیرعبدالهاین در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا:

نسبت به نیت آمریکایی‌ها برای مبارزه با تروریسم تردید داریم 

نسبت به نیت آمریکایی‌ها برای مبارزه با تروریسم تردید داریم 

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: از ابتدای بحران سوریه به غربی‌ها گفتیم که حمایت از تروریسم امنیت جهان را تهدید می کند و آمریکائی‌ها اکنون متوجه این قضیه شده‌اند و خواستار همکاری با ایران هستند، اما در نیت آنها برای مبارزه با تروریسم شک و تردید داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد یوسف حاجی رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد .

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به ششمین اجلاس موفقیت آمیز کمیسیون مشترک بین دو کشور در تهران گفت: روابط بین دو دولت در سطح خوبی قرار دارد اما نقش پارلمان‌ها بویژه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی بسیار مهم است.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کنیا حائز اهمیت است و جایگاه تاریخی کنیا به عنوان دروازه شرقی ورود اسلام به قاره آفریقا همواره مورد توجه ما قرار داشته و ورود بازرگانان ایرانی به آفریقا دارای تاریخ طولانی است.

 امیر عبداللهیان تصریح کرد: زمینه‌های همکاری مشترک فراوانی بین دو کشور وجود دارد و طرفین می‌توانند با همفکری و همکاری پارلمان های دو کشور چشم انداز بهتری برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین دو کشور ترسیم کنند.

 امیر عبداللهیان درخصوص تروریسم و افراط گرایی در منطقه گفت: از ابتدای بحران سوریه به غربی‌ها گفتیم که حمایت از تروریسم امنیت جهان را تهدید می‌کند و گروه های مرتبط با القاعده بعد از بیش از یک دهه عملیات‌های تروریستی در افغانستان و عراق حرفه ای تر شده اند . آنها می توانند در هر نقطه از جهان عملیاتهای تروریستی خطرناکی انجام دهند و آمریکائیها اکنون متوجه این قضیه شده اند و خواستار همکاری با ایران شده اند، اما در نیت آنها برای مبارزه با تروریسم شک و تردید داریم .

رئیس کمیته امنیت ملی و روابط خارجی سنای کنیا نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی کشورش برای توسعه همکاریهای همه جانبه با ایران گفت : کنیا از پیشرفت های اخیر ایران در ابعاد علمی و فناوری مطلع است و دولت و پـارلمان کنیا علاقمند بـه توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران هستند.

کد N512235

وبگردی