آفتاب
ظریف در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب:

طرح اختلاف‌ها میان شیعه و سنی برای به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم است

طرح اختلاف‌ها میان شیعه و سنی برای به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم است

وجهه جهان اسلام هدف قرار گرفته و طرح بحث‌های اختلاف‌برانگیز میان شیعه و سنی به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری جاری است.

وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل اتحادیه عرب روز یک‌شنبه در دیدار در نیویورک پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای، فعالیت‌های تروریستی و افراطی و موضوع ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات که در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان صورت گرفت ظریف خاطرنشان کرد: باید همه کمک کنیم تا مشکلات جاری مرتفع شود و شرایط امروز به ویژه فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه نیازمند گفت‌وگو، همکاری و مسوولیت‌پذیری است.

وزیر خارجه کشورمان وحدت جهان اسلام و پرهیز جدی از موضوعات فرقه‌یی و طائفه‌یی را حائز اهمیت شمرد و گفت: وجهه جهان اسلام هدف قرار گرفته و طرح بحث‌های اختلاف‌برانگیز میان شیعه و سنی به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری جاری است.

ظریف آمادگی و عزم ایران برای گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه برای رفع تهدید جاری را مورد تاکید قرار داد و اعزام معاون عربی و آفریقائی وزارت امور خارجه به عربستان را گامی برای کمک به حل مسائل منطقه و تقویت زمینه‌های همکاری توصیف کرد.

هم‌چنین نبیل العربی در این ملاقات ضمن بیان نتایج نشست اخیر وزیران خارجه اتحادیه عرب اظهار کرد: متاسفانه فعالیت تروریست‌ها علیه مسلمانان و به نام جهان اسلام صورت می‌گیرد و باید همه تلاش کنیم مانع این خطر فراگیر شویم.

بنا براین گزارش، ظریف و نبیل العربی تداوم تماس‌ها و رایزنی پیرامون روند تحولات و مقابله با تروریسم و بررسی راه‌های حل معضل جاری و کمک و همکاری در این زمینه را مورد تاکید قرار دادند.

کد N512168

وبگردی