آفتاب
فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

در پی ائتلاف غربی ها یک توطئه عظیم را در منطقه می بینیم/ نیروهای مسلح در آمادگی کامل هستند

در پی ائتلاف غربی ها یک توطئه عظیم را در منطقه می بینیم/ نیروهای مسلح در آمادگی کامل هستند

31/06/1393 12:59

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشگر فیروزآبادی امروز ظهر در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروهای مسلح ما پیشرفت های متعددی را در ابعاد مختلف داشته اند، گفت: نیروهای مسلح ما امروزه در آمادگی کامل به سر می برند.

وی در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از ایجاد ائتلاف به منظور مقابله با گروهک تروریستی داعش چیست، تصریح کرد: نظر نهایی جمهوری اسلامی را رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند اما از نظر ما  در پی این  ائتلاف یک توطئه عظیم را در منطقه می بینیم.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح با بیان اینکه در همین رابطه ائتلاف کلینتون و همچنین طرح خارومیانه رایس هم شکست خورده بود، اظهار داشت: امروز آمریکا و هم پیمانانش حیله گرانه قصد ورود دوچندان به منطقه دارند تا به این وسیله سرپنجه های خود را در سوریه و عراق فرو کنند.

سرلشگر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه آنها داعش را به وجود آوردند تا اسلام را بدنام کنند، افزود: گروهک تروریستی داعش با عملیات روانی ایجاد شده  و رسانه های غرب و صهیونیست ها به آن دامن می زنند تا ترس آنها را در بقیه کشورها بیندازند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: برای مقابله با داعش نیازی به حضور سربازان ایرانی نیست و آنها نیز از نظر تعداد سلاح و آموزش ها در حدی نیستند که نیاز باشد افراد دیگری به جز ارتش عراق و نیروهای مردمی با آنها مبارزه کنند.

وی اضافه کرد: ارتش عراق و نیروهای مردمی با همکاری یکدیگر در عملیات آمرلی توانستند بر داعش غلبه کرده و به توفیقات خوبی دست پیدا کنند و اهمیت عملیات آمرلی با فتح خرمشهر قابل مقایسه است.

سرلشگر فیروزآبادی گفت: اگر برخی کشورها از داعش حمایت نکنند مردم و ارتش عراق با همکاری یکدیگر می توانند این گروهک تروریستی را ریشه کن کنند.

وی درباره حمایت و کمک ایران در مبارزه با داعش گفت: کشور عراق هزار کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد و ما نیز امنیت عراق را امنیت خود می دانیم و در این زمینه نیز کار مستشاری و انتقال فناوری را انجام خواهیم داد.

کد N512145

وبگردی