آفتاب
ظریف در دیدار با رئیس كمیته جهانی صلیب سرخ مطرح كرد:

آمادگی ایران برای افزایش همكاری‌ها با سازمان صلیب سرخ جهت كاهش مشكلات ملت‌های عراق و سوریه

آمادگی ایران برای افزایش همكاری‌ها با سازمان صلیب سرخ جهت كاهش مشكلات ملت‌های عراق و سوریه

وزیر امور خارجه كشورمان تقویت همكاری‌های دو جانبه و سه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، سازمان صلیب سرخ و كشورهای عراق و سوریه را برای دستیابی به این هدف امری ضروری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه ابتكاری در این باره استقبال می‌نماید.

رئیس كمیته جهانی صلیب سرخ با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه كشورمان با وی دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف نیز در این دیدار ضمن اشاره به افزایش نگرانی‌ها نسبت به پدیده ضدانسانی تروریزم و جنایات گسترده گروه‌های تروریستی فعال در منطقه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای افزایش همكاری‌ها با سازمان صلیب سرخ جهت كاهش مشكلات ملت‌های عراق و سوریه اعلام كرد.

وی تقویت همكاری‌های دو جانبه و سه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، سازمان صلیب سرخ و كشورهای عراق و سوریه را برای دستیابی به این هدف امری ضروری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه ابتكاری در این باره استقبال می‌نماید.

پتر مورر در این دیدار با تشریح مشكلات موجود در روند كمك‌رسانی به مردم عراق در مناطقی كه تحت نفوذ و تسلط گروه‌های تروریستی قرار دارد ابراز علاقمندی كرد تا با افزایش دیدارها و رایزنی‌های صلیب سرخ با جمهوری اسلامی ایران راه‌های مناسب‌تری برای ارائه خدمات بیشتر به مردم عراق یافت شود.

وی وضعیت كمك‌رسانی در مناطق مختلف سوریه را به دلیل همكای موثر دولت این كشور بهتر از گذشته توصیف و در عین حال ابراز امیدواری كرد با مساعدت جمهوری اسلامی ایران روند این اقدامات مورد حمایت و تقویت بیشتر قرار گیرد

کد N512089

وبگردی