آفتاب

وزارت خارجه کویت: برای حضور ایران در ائتلاف علیه داعش میانجی‌گری‌ نکردیم

وزارت خارجه کویت: برای حضور ایران در ائتلاف علیه داعش میانجی‌گری‌ نکردیم

کویت میانجیگری این کشور برای ورود ایران به ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزنامه کویتی الرای العام به نقل از منابع بلندپایه در وزارت امور خارجه کویت، اقدام این کشور در میانجی‌گیری برای ورود ایران به ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش را تکذیب و اعلام کرد که وزارت خارجه کویت نقشی در این راستا ندارد.

این منابع اعلام کردند که مساله گروه‌های تروریستی در منطقه و راه‌های مقابله با آن‌ها از مسایل مورد بحث در کمیته سیاسی کویت و ایران که امروز در تهران برگزار خواهد شد، است و باید گفت که این مساله و پرونده داعش از مسایل مورد اهمیت در مذاکرات دو جانبه میان دو طرف است.

به گفته این منابع، نوع مشارکت کویت دراین ائتلاف در سه سطح حمایت انسانی از پناهندگان و حمایت از آن‌ها در برابر خطرات و حملات گروه‌های تروریستی، حمایت لجستیکی و کاهش توان داعشی‌ها و خشکاندن منابع حمایت مالی از تروریست‌ها و متوقف کردن آن است که مساله توقف حمایت مالی از داعش در بین کشورهای حوزه خلیج (فارس) مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، پیش از این علیرضا عنایتی، سفیر کشورمان در کویت نیز درخواست تهران از این کشور برای میانجی‌گری جهت حضور ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را تکذیب کرد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه کویتی النهار با تکذیب اخبار منتشر شده درباره درخواست تهران از کویت برای میانجی‌گری جهت حضور ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفت که ایران چه در داخل ائتلاف و چه در خارج از آن به وظیفه‌اش در مبارزه با تروریسم عمل می‌کند.

انتهای پیام

کد N512012

وبگردی