آفتاب

کمیته تحقیقات لیبی از نقش امارات و مصر در حملات هوایی به طرابلس خبر داد

کمیته تحقیقات لیبی از نقش امارات و مصر در حملات هوایی به طرابلس خبر داد

کمیته تحقیقات در لیبی که برای بررسی حمله هوایی به طرابلس، پایتخت این کشور در اوت گذشته تشکیل شده است گزارش خود را به کنگره ملی لیبی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در این گزارشی که از سوی کمیته تحقیقات به کنگره ملی لیبی ارائه شده است، آمده است که امارات و مصر در حمله هوایی به طرابلس دست داشته‌اند این در حالی است که پیشتر ابوظبی و قاهره این مساله را تکذیب کرده بودند که در حملات هوایی به طرابلس دست داشته باشند.

در همین راستا، عمر حمیدان، سخنگوی کنگره ملی لیبی با بیان اینکه گزارش کمیته تحقیقات با استناد به تعدادی از شواهد بوده است، اعلام کرد که این "تجاوز نقض حاکمیت لیبی به شمار می‌آید".

این کمیته سفارش کرده است تا شورای امنیت در جریان این اقدامات قرار بگیرد در حالی که عملیات "کرامت" به رهبری خلیفه حفتر سرلشگر بازنشسته ارتش لیبی حملات به طرابلس را به عهده گرفته بود اما تحلیل‌گران نسبت به توانایی جنگنده‌های حفتر برای هدف قرار دادن پایگاه‌هایی در پایتخت که با دقت بسیار بالا صورت گرفت، تردید نشان دادند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر ماه میلادی گذشته اعلام کرد که نیروهای مسلح مصری دست به هیچ اقدام نظامی در داخل لیبی یا خارج از مرزهای مصر نزده‌اند.

همزمان انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز اعلام کرد: تلاش‌هایی که برای کشاندن نام امارات به امور لیبی صورت بگیرد، برای فرار از نتایج انتخابات است.

انتهای پیام

کد N511967

وبگردی