آفتاب

دیدار ظریف با رییس کمیته جهانی صلیب سرخ و معاون بان کی مون در امور امداد و کار

دیدار ظریف با رییس کمیته جهانی صلیب سرخ و معاون بان کی مون در امور امداد و کار

وزیر خارجه کشورمان روز یک‌شنبه در ادامه دیدارهای دو جانبه‌اش با رییس کمیته جهانی صلیب سرخ و معاون دبیرکل سازمان ملل در امور امداد و کار دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور امداد و کار روز یک‌شنبه در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان با محمد جواد ظریف دیدار کرد.

پیر کرینبویل در این ملاقات فعالیت‌های آژانس کار و امداد را تشریح کرد و ضمن اعلام این‌که با توجه به جنگ اخیر غزه شرایط فعالیت این آژانس برای کمک به فلسطینیان غزه بیش از گذشته متمرکز شده است افزود: آمار آواگان و میزان بیکاری و وضعیت نابسامان دانش‌آموزان فاقد مدرسه شرایط را بسیار سخت تر از گذشته کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین در این ملاقات اقدامات جمهوری اسلامی ایران طی جنگ اخیر غزه را تشریح کرد و به ویژه فعال شدن کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها و هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر اعضا برای موضوع بازسازی را نیز از آن جمله برشمرد.

ظریف در این دیدار لزوم تسریع در تامین نیازهای اساسی مردم غزه و تسهیل شرایط و راه‌های امدادرسانی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به طولانی بودن امور اجرایی روند کمک‌رسانی کشورها به فلسطینیان ساکن غزه، سرعت عمل و سهولت در ارسال کمک‌ها را یک قدم اساسی در کمک به بهبود شرایط غزه دانست.

وی در این دیدار با اعلام مواضع صریح سیاسی ایران در خصوص مساله فلسطین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تقویت وحدت گروه‌های مختلف فلسطینی را برای حل مشکلات بسیار مهم و موثر می‌داند و معتقدیم همبستگی و وحدت هرچه بیشتر میان فلسطینیان مانع از تحمیل شرایط و زیاده طلبی‌های رژیم صهیونیستی خواهد شد.

ظریف در این دیدار تداوم همکاری و تماس ایران با آژانس امداد و کار ملل متحد را برای کمک به مردم غزه مورد تاکید قرار داد.

در ادامه معاون دبیرکل، ارسال کمک‌های بیشتر از سوی کشورها و نهادهای داوطلب امدادرسانی را برای کمک به بهبود شرایط مهم دانست و تسهیل شرایط سیاسی و ارائه دسترسی‌ها برای تسریع در کمک رسانی را بسیار موثر دانست.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین پیتر مورر، رییس کمیته جهانی صلیب سرخ صبح روز یک‌شنبه با حضور در محل اقامت وزیر خارجه کشورمان با محمد جواد ظریف دیدار کرد.

ظریف نیز در این دیدار ضمن اشاره به افزایش نگرانی‌ها نسبت به پدیده ضد انسانی تروریزم و جنایات گسترده گروه‌های تروریستی فعال در منطقه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای افزایش همکاری‌ها با سازمان صلیب سرخ جهت کاهش مشکلات ملت‌های عراق و سوریه اعلام کرد.

وی تقویت همکاری‌های دو جانبه و سه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، سازمان صلیب سرخ و کشورهای عراق و سوریه را برای دستیابی به این هدف امری ضروری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه ابتکاری در این‌باره استقبال می‌کند.

هم‌چنین مورر در این دیدار با تشریح مشکلات موجود در روند کمک‌رسانی به مردم عراق در مناطقی که تحت نفوذ و تسلط گروه‌های تروریستی قرار دارد ابراز علاقمندی کرد تا با افزایش دیدارها و رایزنی‌های صلیب سرخ با جمهوری اسلامی ایران راه‌های مناسب‌تری برای ارائه خدمات بیشتر به مردم عراق یافت شود.

وی وضعیت کمک‌رسانی در مناطق مختلف سوریه را به دلیل همکای موثر دولت این کشور بهتر از گذشته توصیف و در عین حال ابراز امیدواری کرد با مساعدت جمهوری اسلامی ایران روند این اقدامات مورد حمایت و تقویت بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N511964

وبگردی