آفتاب

توصیه بلر به حاکمان انگلیس/آماده حمله زمینی به عراق باشید

توصیه بلر به حاکمان انگلیس/آماده حمله زمینی به عراق باشید

نخست وزیر اسبق انگلیس که اتهامات زیادی به وی در خصوص ارائه اسناد دروغ برای موجه کردن حمله به عراق در سال 2003 مطرح است در اظهاراتی خطاب به حاکمان فعلی لندن گفت: با حمله هوایی نمی توان داعش را از بین برد و شما باید آماده اعزام نیروی زمینی به این کشور نیز باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، "تونی بلر" با بیان این موضوع در ادامه گفت: انگلیس و متحدان آن باید آماده اعزام نیروهای زمینی به عراق و انجام عملیات های زمینی در این کشور نیز باشند زیرا حمله هوایی برای شکست داعش کافی نیست. اگرچه تمایلی برای انجام عملیات زمینی در عراق وجود ندارد اما ممکن است چنین امری تبدیل به یک نیاز شود.

این اظهارات در حالی انجام می شود که پیش بینی می شود "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، امروز دوشنبه از پیوستن این کشور به حملات هوایی در حال انجام علیه مواضع داعش در عراق خبر بدهد.

پیش از این آمریکا و فرانسه حملات هوایی خود به مواضع داعش را آغاز کرده بودند و انتظار می رود که تا چند روز دیگر نیز انگلیس به این دو کشور بپیوندد.

اما در این میان "اد میلیبند" رئیس حزب کارگر انگلیس در اظهارتی که نشان از نارضایتی وی از حضور انگلیس در ائتلاف داعش داشت گفت: اقدام نظامی به هر شکلی که باشد باید به عنوان آخرین گزینه ممکن مطرح باشد.

سربریده شدن سه گروگان از سوی داعش در سوریه که دو نفر از آنها آمریکایی و یک نفر دیگر انگلیسی بوده اند موجب شده تا کشورهای غربی به شدت نگران اقدامات این گروه تروریستی و بازگشت نیروهای آن به غرب باشند از همین رو در تلاش هستند تا با ایجاد ائتلافی با آن مقابله کنند.

کد N511949

وبگردی