آفتاب

آغاز تحریم‌ کلاس‌های دانشجویان هنگ‌کنگی در اعتراض به چین

آغاز تحریم‌ کلاس‌های دانشجویان هنگ‌کنگی در اعتراض به چین

دانشجویان هنگ کنگی از امروز (دوشنبه) تحریم یک هفته‌ای کلاس‌های درس خود را در اعتراض به اقدامات و دخالت‌های پکن در تعیین مدیر اجرایی این دولت شهر آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلافی از گروه‌های حامی دموکراسی در هنگ کنگ تحت رهبری جنبش "اشغال مرکزی" اعمال محدودیت‌ها برای انتخاب مدیر اجرایی این دولت شهر در سال 2017 را "یک دموکراسی جعلی" از جانب دولت پکن نامیدند و برای نشان دادن اعتراض خود، یکسری اقدامات را از جمله متوقف کردن فعالیت‌ها در این قطب اقتصادی چین انجام داده‌اند.

جامعه دانشجویان موسیقی هنگ کنگ امروز نخستین شاخه از ائتلاف تجمع دانشجویی بودند که به صورت مستقیم دست به اعتراض زده و به مدت یک هفته قصد ندارند در کلاس های درس شرکت کنند. آن‌ها به دنبال مبارزه گسترده برای دموکراسی و تحقق آن در این دولت شهر هستند.

این اقدام دانشجویان هنگ کنگی پس از آن صورت گرفت که بیش از 1500 تن از فعالان حامی دموکراسی در خیابان‌های این دولت شهر دست به راهپیمایی زده و پلاکاردهایی سیاه و بنرهایی در دست داشتند و خواستار عدم دخالت پکن در امور این منطقه شدند.

انتهای پیام

کد N511921

وبگردی