آفتاب
فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد

برگزاری تمرین مشترک دریایی ایران و چین/رونمایی از زیردریایی فاتح و ناوشکن دماوند در آذرماه

برگزاری تمرین مشترک دریایی ایران و چین/رونمایی از زیردریایی فاتح و ناوشکن دماوند در آذرماه

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پهلوگیری ناوگروه چینی در بنادر جنوبی کشور، خاطرنشان کرد: روزی که این ناوگروه از بندر خارج می‌شود تمرین مشترک دریایی با کشور چین انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به پهلوگیری ناوگروه چینی در بنادر جنوبی کشور، خاطرنشان کرد: روز گذشته دو فروند ناوشکن بزرگ چینی در بندرعباس پهلوگیری کردند. این ناوگروه هم‌اکنون در بنادر جنوبی کشور در حال دید و بازدید از امکانات آموزشی و ساخت و سازهای نیروی دریایی هستند.

وی با اشاره به برگزاری تمرین مشترک دریایی با چین، گفت: روزی که ناوگروه چینی از بنادر جنوبی کشور خارج شود با هدف تبادل اطلاعات، امنیت دریایی، امداد و نجات و هماهنگی‌های تاکتیکی تمرین مشترک دریایی یک روزه‌ای برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای اخیر نیروی دریایی کشور، خاطرنشان کرد: هفتم آذر ماه سال جاری از دو دستاورد زیردریایی فاتح و ناوشکن دماوند رونمایی خواهد شد.

سیاری همچنین اظهار کرد: در نیمه دوم سال جاری نیز رزمایشی به نام ولایت از سوی نیروی دریایی ارتش برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان در مورد وضعیت ناوگروه 31 نیز گفت: ناوگروه سی و یکم در حال حاضر در خلیج عدن قرار دارد و اخیرا نیز اقدام تازه‌ای از سوی این ناوگروه انجام نگرفته است.

انتهای پیام

کد N511854

وبگردی