آفتاب

هشدار نخست وزیر استرالیا به تروریست های تکفیری

هشدار نخست وزیر استرالیا به تروریست های تکفیری

تسنیم نوشت:

نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه هشدار داد استرالیایی‌هایی که در کنار گروه های تندرو در خاورمیانه می‌جنگند در صورت بازگشت به این کشور با حبس طولانی مدت روبرو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا در سخنانی در پارلمان این کشور در خصوص امنیت ملی تاکید کرد که "پیام آشکار من به همه استرالیایی‌هایی که در کنار گروه های تروریستی می جنگند این است که شما دستگیر و محاکمه خواهید شد و برای مدت زمان طولانی به زندان خواهید افتاد."

بر اساس این گزارش، استرالیا به تازگی قوانین سختگیرانه تری را برای مقابله با تروریسم اعلام کرده است تا تروریست های این کشور و کسانی را که در خارج از این کشور در سوریه و عراق در کنار گروه های تروریستی و تندرو می جنگند هدف قرار دهد.

ابوت در ادامه افزود: قوانین ما به شکلی تغییر کرده است تا این کار را آسان کند که تروریست ها را از سطح خیابان های ما دور کند. اظهارات ابوت پس از آن بیان شده است که نیروهای امنیتی استرالیا پنج شنبه گذشته بزرگترین عملیات امنیتی در تاریخ این کشور را با حضور بیش از 800 نیروی پلیس انجام داده و نیروهای پلیس در این عملیات به حدود 30 خانه یورش برده اند.

یک جوان 22 ساله متهم به برنامه ریزی برای اقدام تروریستی شده است. دولت استرالیا اعلام کرده است که توطئه طراحی شده از سوی داعش برای انجام اعدام های آشکار را کشف و خنثی کرده است.

ابوت تاکید کرد که حدود 60 شهروند استرالیایی که در عراق و سوریه در حال مبارزه هستند شناسایی شده اند. 20 نفر تاکنون به استرالای بازگشته اند و 100 نفر دیگر نیز به طور فعال از جهادی ها حمایت می کنند.

دولت استرالیا بر این باور است که قانون کنونی برای مقابله با تهدیدات ناشی از گروه هایی مثل داعش کافی نیست و قصد دارد دو طرح دیگر را طی هفته جاری به پارلمان ارائه دهد.

نخست وزیر استرالیا در این باره گفت: "قانونی که قدرت و اختیارات برای نظارت یا بازداشت مظنونان تروریستی را افزایش خواهد داد طی هفته جاری اعلام خواهد شد."

دولت استرالیا 563 میلیون دلار برای ارتقای امنیت و حفاظت از اماکن عمومی در سراسر کشور اختصاص داده است. کانبرا همچنین متعهد شده تا 600 نظامی و هواپیما را برای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش تامین کند.

49261

کد N511803

وبگردی