آفتاب

اشتاین‌مایر: آلمان در حملات هوایی فرانسه و آمریکا علیه داعش شرکت نمی‌کند

اشتاین‌مایر: آلمان در حملات هوایی فرانسه و آمریکا علیه داعش شرکت نمی‌کند

وزیر خارجه آلمان بار دیگر تاکید کرد که این کشور در حملات هوایی آمریکا و فرانسه علیه گروه داعش در عراق و سوریه شرکت نخواهد کرد. وی همچنین اعزام نیروی زمینی به این مناطق را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه دویچه ووله، فرانک والتر اشتانمایر، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای گفت: این تصمیم برلین به تصمیم پیشین پارلمان این کشور به کمک برای مسلح کردن و دادن تجهیزات به کردها در شمال عراق جهت کمک به آنها برای مقابله با داعش برمی‌گردد. پارلمان آلمان گفته بود که اقدامات این کشور برای کمک به عراق از این میزان بیشتر خواهد بود.

به گفته اشتانمایر، هر کدام از اعضای ائتلاف بین المللی شامل آمریکا، فرانسه،‌ انگلیس و ایتالیا بخشی از کار را بر عهده دارند.

وی با اشاره به این موضوع که آلمان برای پیوستن به عملیات هوایی آمریکا و فرانسه تحت فشار نبوده است، گفت: ما مسئولیت خود در این ماجرا را انجام دادیم.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که در این ائتلاف هیچ اجباری وجود ندارد.

دولت آلمان اوایل ماه سپتامبر قانون خود جهت ارسال سلاح به مناطق جنگی را زیر پا گذاشت و تصمیم گرفت به نیروهای کرد موشک‌های ضد تانک، سلاح و مواردی دیگر مانند چادر و کلاه ارسال کند. آلمان همچنین تصمیم گرفت تا برای آموزش نیروهای کرد 40 سرباز را به این منطقه بفرستد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیشتر درباره این تصمیم گفته بود: این اقدام از کشتارهای گسترده‌ پیش روی این گروه جلوگیری می‌کند. ما این شانس را داریم تا از ایجاد یک مامن برای تروریست‌ها جلوگیری کنیم. ما باید از این شانس بهره ببریم.

انتهای پیام

کد N511801

وبگردی