آفتاب

ابراهیم الجعفری: خواهان مشارکت نیروهای زمینی خارجی برای جنگ علیه داعش نشده‌ایم

ابراهیم الجعفری: خواهان مشارکت نیروهای زمینی خارجی برای جنگ علیه داعش نشده‌ایم

وزیر خارجه عراق تصریح کرد که بغداد خواهان مشارکت نیروهای زمینی آمریکا و دیگر کشورهای هم پیمان برای جنگ علیه داعش نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "ابراهیم الجعفری"، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با تلویزیون العراقیه گفت: ما از واشنگتن و کشورهای هم‌پیمان آن نخواستیم که نیروهای زمینی برای جنگ با گروه "دولت اسلامی" (داعش) به عراق اعزام کنند و همکاری این کشورها با ما تنها به حمایت لجستیکی و استفاده از جنگنده‌ها برای انجام حملات علیه داعش محدود می‌شود.

وی افزود: ما در پیام خود اعلام کردیم که باید حاکمیت عراق حفظ شود و حمایت لجستیکی نباید به ایجاد پایگاه‌هایی بر روی خاک عراق منجر شود. ما در این زمینه با مشکلات مواجه نیستیم چرا که نیروهای ارتش، پیشمرگ‌ها، گارد ملی و داوطلبان توانایی کافی برای مقابله با داعش را دارند. ما تنها به حمایت و سلاح با در نظر گرفتن حفظ حاکمیت عراق نیاز داریم.

وی با بیان اینکه داعش نه تنها عراق بلکه تمامی جهان را تهدید می‌کند از جامعه جهانی خواست تا به انجام حملاتی علیه پایگاه‌های داعش بپردازند.

وزیر خارجه عراق همچنین در مصاحبه دیگر با روزنامه الریاض بر اهمیت روابط میان عراق و عربستان و لزوم همکاری دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد و گفت: عربستان و عراق در حال حاضر هدف داعش و گروه‌های ترویستی دیگر هستند و با توجه به خطر این گروه ما باید به همکاری دو جانبه برای مقابله با تروریسم بپردازیم.

انتهای پیام

کد N511757

وبگردی