آفتاب
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

شعاع اثرگذاری یک عالم دین کل دنیا است

شعاع اثرگذاری یک عالم دین کل دنیا است

معاون ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری گفت: شعاع وجود یک روحانی و عالم دین، کل دنیا است. چنانچه می‌توانیم تأثیرگذاری انقلاب اسلامی توسط یک روحانی مخلص و عالم و مرجع عالیقدر را در جهان مشاهده کنیم.

معاون ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری گفت: شعاع وجود یک روحانی و عالم دین، کل دنیا است. چنانچه می‌توانیم تأثیرگذاری انقلاب اسلامی توسط یک روحانی مخلص و عالم و مرجع عالیقدر را در جهان مشاهده کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، حجت‌الاسلام احمد مروی در مراسم تودیع و معارفه روسای نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس افزود: 35 سال است که مهم‌ترین چالش آمریکا و استکبار جهانی، انقلاب اسلامی ایران است، یک عالم دین می‌تواند چنین تأثیرگذاری را داشته باشد و فرهنگ، اقتصاد و جریان استکبار را به چالش بکشاند.

مروی تأکید کرد: امروز شعاع وجودی روحانیت تا این حد پیش رفته و باید موقعیت خود و شرایط کشور و جهان را بشناسیم که بتوانیم یک مبلغ موفق برای دین باشیم.

وی ادامه داد: آن روحانی که اطراف خود را نمی‌شناسد و نمی‌داند در کشور و دنیا چه می‌گذرد و دشمنان چه برنامه‌هایی برای محو دین و معنویت دارند، نمی‌تواند مؤثر باشد.

این مقام روحانی با بیان این‌که «طلبه باید سیاست، مسائل اجتماعی و موضوعات فرهنگی را خوب بشناسد تا بتواند طبیب خوبی برای جامعه باشد» خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) طبیب جامعه بودند و طلاب و روحانیون نیز وارثان پیامبر(ص) هستند. طبیب زمانی می‌تواند درمان کند که درد را بتواند تشخیص دهد.

معاون ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری با بیان این‌که «تعبیرات موجود در کلمات اولیای دین، ائمه اطهار(ع) و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در مورد عالمان دین، نشان‌دهنده جایگاه ممتاز و برجسته روحانیت و عالمان دین است» گفت: علما و روحانیون وارثان تبلیغ دین و هدایت مردم هستند.

وی افزود: روحانیت نقطه کانونی دفاع از مکتب، مذهب، استقلال و آزادی ملت و کشور بوده است، هر زمان که جامعه شیعه با بحران‌های فکری و اعتقادی مواجه می‌شده، این عالمان راستین و متعهد بوده‌اند که به میدان می‌آمدند و جامعه را از بحران نجات می‌دادند.

مروی آغاز غیبت کبری را از مهم‌ترین بحران‌های فکری و اعتقادی جامعه شیعی دانست و گفت: عده‌ای نه چندان قلیل از جامعه شیعه در این بحران غرق و نابود شدند، اما علمای دین به میدان آمدند و شیعه را از بحران نجات دادند و مکتب و شیعه را حفظ کردند.

وی با تأکید بر این‌که «روحانیت همیشه در مسائل سیاسی و انقلابی پیشتاز بوده است» گفت: در مسئله تنباکو آیت‌الله میرزای شیرازی نقشه فرهنگی اقتصادی انگلیس را از بین برد و در عرصه‌های دیگر نیز اینگونه بود، چنانچه انقلاب عظیم اسلامی که جایگاه خود را دارد به رهبری عالمان دین، روحانیت و امام راحل عظیم‌الشأن اتفاق افتاد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت:‌ تمام برکاتی که عالمان دین داشته‌اند نه فقط به دلیل علم و دانش بوده است بلکه به برکت نیروی ایمان و اخلاص و تقوای بالایی که داشتند، توانستند چنین آثار وجودی و برکت عظیمی را در عمر خود به‌وجود آورند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت:‌ آن امام همام فرمودند علم آن چیزی نیست که با تعلم به دست آید بلکه چیزی است که خداوند اراده کرده تا شخصی را هدایت کند و این علم را در قلب او قرار داده است و باید این ظرفیت را با تهذیب نفس، تقوا و رعایت حدود شرعی در وجود خود به‌وجود آوریم تا لیاقت چنین مقامی را به‌دست آوریم.

مروی با تأکید بر این‌که «لازمه دستیابی به علم، ایجاد عبودیت حقیقی در نفس است» گفت: حقیقت عبودی آن است که طلبه برای خودش تدبیر نکند که درس بخواند تا در آینده به پست و مقامی رسد، طبق فرمایش امام صادق(ع) حقیقت عبودیت آن است که درس را به نیت ادای تکلیف دینی و وظیفه بخوانیم نه اینکه عالم شویم تا مورد اقبال مردم قرار گیریم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد:‌ طلاب باید درس بخوانند که مبلغان دین شوند و این شأن طلبه است و هیچ شأن دیگری ندارد و شئونات دیگری که برای ما طراحی کرده‌اند با حقیقت عبودیت نمی‌سازند و باید آنها را از میان برداشت.

انتهای پیام

کد N511678

وبگردی