آفتاب

گوشی‌های هوشمند با قابلیت تشخیص حرکات دست

گوشی‌های هوشمند با قابلیت تشخیص حرکات دست

محققان دانشگاه واشنگتن موفق به تولید حسگر تشخیص حرکات دست قابل استفاده در گوشی‌های هوشمند شدند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، با استفاده از این حسگر می‌توان با گوشی‌های هوشمند نه تنها از طریق صفحه نمایش لمسی در ارتباط بود بلکه می‌توان از طریق حرکات دست در اطراف گوشی نیز با آن ارتباط بر قرار کرد.

به گفته پروفسور رینالد، استاد مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه واشنگتن، با استفاده از این شیوه می‌توان به راحتی با گوشی هنگامی که در جیب یا درون کیف است ارتباط برقرار کرده و فرمانی را صادر کرد.

وی در ادامه افزود: گوشی‌های هوشمند امروزی مجهز به حسگرهای متفاوتی مثل شتاب سنج هستند که حرکت در جهات مختلف را شناسایی می‌کنند. هدف ما تولید حسگر جدیدی برای تشخیص حرکات دست با استفاده از امواج بی‌سیم ارسالی از گوشی است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد بدون نگه داشتن گوشی در دست و یا حتی بدون لمس کردن صفحه نمایش فرمان دلخواه خود را صادر کند.

کارکرد این سیستم با استفاده از تشخیص انعکاس بازگشت امواج ارسالی از گوشی که توسط دست کاربر ایجاد شده است می‌باشد. بدین صورت که گوشی مجهز به آنتن‌های کوچکی خواهد شد که انعکاس امواج ناشی از حرکت دست کاربر را دریافت و پس از دسته‌بندی و پردازش تبدیل به فرمان الکترونیکی می‌کند.

این پروژه که ساید سویپ نامگذاری شده در هشتم اکتبر در نمایشگاه فناوری‌های جدید هاوایی به طور رسمی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N511634

وبگردی