آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

پیشرفت در عرصه علم و فناوری عزت ایران را به دنبال دارد

پیشرفت در عرصه علم و فناوری عزت ایران را به دنبال دارد

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری مباحثی بسیار جامع است، که از نظر معظم‌له باید در عرصه علمی و فناوری در جایگاه نخست جهان قرار بگیریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری مباحثی بسیار جامع است، که از نظر معظم‌له باید در عرصه علمی و فناوری در جایگاه نخست جهان قرار بگیریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه علم و فناوری پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: اسلام توجه زیادی به عزت و قدرت مسلمانان دارد، این اهتمام قرآن به عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی در سرتاسر قرآن و روایات وجود دارد.

این مرجع تقلید، قدرت سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی را پشتوانه قدرت جوامع اسلامی معرفی کرد و گفت: با مراجعه به تاریخ علم و فرهنگ مشاهده می‌شود در روزگاری که جهان غرب، غرق در ظلمت و نادانی بود، تمدن بزرگ اسلامی رقم خورد و عرصه جدیدی را پیش روی جهانیان باز کرد. این قدرت اسلام در عرصه علمی تحولات بنیادی در زندگی افراد ایجاد کرد که وجود اصطلاحات گسترده علمی به زبان عربی گواه این ادعاست.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید با اشاره به افول علمی و فرهنگی مسلمانان در طی تاریخ اظهار کرد: تمدن اسلامی توسط نبی مکرم اسلام بنا نهاده شد که پیامبر(ص) نیز با معرفی جانشینی برای خود، ادامه یافتن این مسیر را فراهم آوردند، ولی بنی امیه و بنی عباس و حکومت‌های جور، آنان را که از سوی پیامبر(ص) معرفی شده بودند کنار زده و منزوی کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تسلط کامل غرب بر جوامع اسلامی امام خمینی(ره) پرچم اسلام را بر افراشت و آغازگر حرکت بنیادین در جهان شدند و به برکت این انقلاب، حرکت‌های بزرگ علمی در جوامع اسلامی شکل گرفت.

وی با تاکید بر این‌که «هرچه در عرصه علم و فناوری پیشرفت داشته باشیم، موجب قدرت و عزت جامعه اسلامی در جهان هستیم» افزود: ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری مباحثی بسیار جامع است، مباحثی که بر توام بودن معنویت، اخلاق و ... با علم تاکید دارد و ایشان تاکید دارند کشور باید در عرصه علمی و فناوری در جایگاه نخست جهان قرار گیرد.

نوری‌همدانی با بیان این‌که «جهان غرب با استفاده از علم از نظر مادی پیشرفت‌های زیادی داشته است، ولی از نظر معنوی در جایگاه بسیار بدی قرار دارد» افزود: در جوامع اسلامی استعدادهای فراوانی در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری وجود دارد که شناخت، تربیت و نشر آن به جهانیان وظیفه‌ای بر دوش مسئولان است.

انتهای پیام

کد N511499

وبگردی