آفتاب
یک کارشناس حوزه مسجد:

مساجد از محورهای اساسی برای اجرای سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند

مساجد از محورهای اساسی برای اجرای سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند

یک کارشناس حوزه مسجد گفت: مساجد از محورهای مهمی برای نهادینه شدن سبک زندگی ایرانی اسلامی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره اهمیت روز جهانی مساجد اظهار کرد: روز جهانی مساجد از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت فراوانی است که توجه به این مکان مقدس و ظرفیت‌های آن از مهم‌ترین این جنبه‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور ناشی از بی توجهی به فرهنگ اسلامی است که مساجد اصلی‌ترین پایگاه نشر معارف اسلامی به شمار می‌رود.

این کارشناس حوزه مسجد توجه به تقویت همه جانبه مساجد را ضروری توصیف و بیان کرد: مساجد باید در همه سطوح تقویت شوند و توجه به ایت مسئله به ایجاد مسجد با نشاط می‌انجامد.

حمیدی مسجد با نشاط را تضمین کننده جامعه معنوی پر شور دانست و تاکید کرد: مسجد با نشاط جامعه‌ای ایجاد می‌کند که از هر گزندی درامان است و شور معنوی و دینی جلوی هجمه فرهنگی دشمن را می‌گیرد.

وی درباره تاثیر مساجد در اجرایی شدن سبک زندگی ایرانی اسلامی هم گفت: مساجد از محورهای اساسی سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند که جایگاه ویژه‌ای در این نوع نگرش به خود اختصاص داده‌اند.

این کارشناس حوزه مسجد با انتقاد از برخورد شعارگونه مسئولین نسبت به سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: برخورد شعارگونه با سبک زندگی ایرانی اسلامی نتیجه لازم را در بر ندارد و برای نگاه عملی به این نوع سبک زندگی نباید از نقش مساجد غافل شد.

حمیدی فلسفه نام گذاری روز جهانی مساجد را نیکو بر شمرد و تصریح کرد: فلسفه نامگذایری روز جهانی مساجد براساس برخورد حرمت شکنانه رژیم صهیونیستی با مسجد الاقصی شکل گرفته است که این مسئله را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با مساجد و مظاهر اسلامی سر سازگاری ندارد و از ابتدای پیدایش به دنبال تخریب نمادها و مظاهر اسلامی است.

این کارشناس حوزه مسجد به بیان امام(ره) در خصوص غده سرطانی بودن رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: امام (ره) طرز تفکر ضد دینی رژیم صهیونیستی را می‌شناخت به همین دلیل این رژیم را غذه سرطانی نامید.

حمیدی ادامه داد: بر اساس تفکر امام(ره) وحدت مسلمانان همواره برای رژیم صهیونیستی مشکل ساز شده است و این تفکر امام با گذشت زمان به خوبی اثبات شد.

وی در پایان به موفقیت‌های مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین با تمرکز با طرز تفکر حضرت امام(ره) در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند و به نتیجه رسیدند.

انتهای پیام

کد N511497

وبگردی