آفتاب
کامبیز درم‌بخش در گفتگو با مهر:

ظلم استکبار به مردم مظلوم را تصویر کردم/ کم‌رنگ شدن نقش فرشته عدالت

ظلم استکبار به مردم مظلوم را تصویر کردم/ کم‌رنگ شدن نقش فرشته عدالت

کامبیز درم بخش که به تازگی برنده جایزه ویژه چهل و سومین دوره جشنواره کارتون نصرالدین حجا ترکیه شده است از برپایی تازه ترین نمایشگاه آثارش با موضوع «هنر وهنرمند» خبر داد.

کامبیز درم‌بخش هنرمند کاریکاتوریست در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برپایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه که با موضوع «هنر و هنرمند» برپا می شود، مجموعه ای از آثارم را از 30 آبان ماه در گالری سیحون به نمایش خواهم گذاشت.

او درباره آثارش هم توضیح داد: در این آثار با نگاهی طنزآمیز به مسائل مختلف هنر و هنرمند از جمله اقتصاد هنر، مسائل گالری ها و هنرمندان نقاش و دیگر هنرمندان اشاره شده است. در این نمایشگاه 35 اثر را به نمایش خواهم گذاشت که همچون همیشه ابعاد آثارم A3 و بزرگتر از آن خواهد بود که با تکنیک های مختلفی از کلاژ گرفته تا کار روی بوم را شامل می شود و برخی از آنها نیز به صورت سیاه و سفید و برخی به صورت رنگی ارائه می شود.

این کارتونیست قیمت‌گذاری آثارش را نیز حدود یک میلیون تا 5 میلیون تومان عنوان کرد.

کامبیز درم بخش که به تازگی جایزه ویژه چهل و سومین جشنواره کارتون نصرالدین حجا ترکیه را از آن خود کرده است در بخش دیگری از سخنانش درباره این اثر خود نیز توضیح داد: این اثر به وضوع فرشته عدل و عدالت در جهان اشاره دارد که متاسفانه این عدالت در دنیا نادیده گرفته می شود و آن چه در واقع خیلی مشهود است زور و بی‌عدالتی است که در دنیا وجود دارد.

وی اضافه کرد: در این اثر شمشیر بسیار پررنگ تر دیده می شود و فرشته عدالت بسیار کمرنگ است که به همین بی عدالتی اشاره دارد.

درم بخش با بیان این که این اثر به اتفاقات اخیر دنیا اشاره می کند، متذکر شد: این اثر مساله جنگی را که رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین ایجاد کرد، شامل می شود تا جنایات داعش. البته همه روزه در رسانه ها انواع مختلف این بی عدالتی در دنیا را شاهدیم که چگونه ابرقدرت ها نسبت به ملت های مظلوم و ضعیف ظالمانه رفتار می کنند.

این کارتونیست پیشکسوت با اشاره به این که سال گذشته نیز جایزه اول این جشنواره را به دست آورده است، تأکید کرد: من برای کسب جایزه در این جشنواره ها شرکت نمی کنم بلکه این خواسته مسئولان این جشنواره هاست که آثارم را در کنار آثار دیگر هنرمندان دنیا ارائه کنند و من هم از این بابت شرکت می کنم.

کد N511259

وبگردی