آفتاب

حربه های تروریستهای داعش برای مقابله با حملات هوایی ارتش عراق

حربه های تروریستهای داعش برای مقابله با حملات هوایی ارتش عراق

منابع امنیتی عراقی از حربه های جدید تروریست های داعش برای مقابله با حملات هوایی به مراکز خود در استان دیالی و تلاش این گروهک برای فریب دادن نیروی هوایی عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، یک منبع امنیتی در استان دیالی اعلام کرد: تروریست های داعش در مناطق السعدیه و جلولاء در استان دیالی برای مقابله با حملات هوایی به خودروها، به موتور سیکلت روی آورده است و برای حرکت در مناطق مختلف به این وسیله توجه پیدا کرده است.

این منبع همچنین افزود: داعش پرچمهای خود را بر بالای بیش از 200 منزل مسکونی، مسجد و اداره دولتی طی دو روز گذشته در السعدیه به دلایل نامعلوم نصب کرده اند و احتملا این اقدام با هدف فریب هواپیماهای شناسایی درباره مراکز اصلی و حمله به منازل مسکونی انجام شده است.

این در حالی است که تروریست های وابسته به داعش بعد از ظهر امروز حمله گسترده ای از چهار محور به الدجیل در 120 کیلومتری جنوب تکریت آغاز کردند که این حملات همچنان ادامه دارد.

همزمان منابع امنیتی در کرکوک اعلام کردند: تروریست های داعش پس از تحرکات هوایی در مناطق داقوق، الرشاد، الزاب، العباسی، الریاض و الحویجه در کرکوک مراکز اصلی خود را در داقوق در45 کیلومتری جنوب کرکوک تخلیه کرده اند.

به گفته این منابع، داعش اقدام به استقرار تجهیزات ضدهوایی در برخی از مناطق مسکونی برای مقابله با حملات هوایی کرده است.

یکی از ساکنان الحویجه از هدف قرار دادن هواپیماها از سوی داعش خبر دادند.

کد N511074

وبگردی