آفتاب
اخبار یمن/

پرواز گسترده جنگنده ها بر فراز صنعا/هشدار درباره وخامت بیشتر اوضاع یمن

پرواز گسترده جنگنده ها بر فراز صنعا/هشدار درباره وخامت بیشتر اوضاع یمن

وقوع چند انفجار شدید در شمال صنعا، پرواز گسترده جنگنده ها و حملات آنها به حوثی ها و هشدار تحلیلگران یمنی درباره وخامت بیشتر اوضاع از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نقل از شبکه المیادین، سلسله انفجارهای شدید مناطق شمالی صنعا را لرزاند و به دنبال آن درگیری های شدیدی با سلاح میان برد و سنگین رخ داد.

خبرنگار المیادین از پرواز گسترده جنگنده ها یمنی در شمال صنعا خبر دادند.

همزمان اخباری درباره توافق احتمالی در عصر امروز مخابره شده است.

رسانه های یمنی نیز از تشدید درگیری میان ارتش یمن و حوثی ها در نزدیکی دانشگاه الایمان و خیابان سی ام در شمال صنعا خبر دادند.

به گفته منابع نظامی انفجارهایی که صدای آنها در یمن به گوش می رسد ناشی از حملات جنگنده های ارتش یمن به حوثی هاست.

این منابع اعلام کردند: جنگنده های ارتش یمن به شکل گسترده ای در آسمان صنعا به پرواز درآمده اند و انفجارهای ساختمانها و منازل را در مناطق دور دست از درگیری ها می لرزاند.

این درحالی است که تحلیلگران یمنی با اشاره به تهدید درگیری ها در این کشور نگرانی خود را از اوضاع نشان دادند.

به اعتقاد تحلیلگران یمنی با توجه به ادامه درگیری های مسلحانه در صنعا و بی نتیجه بودن تحرکات جمال بن عمر اوضاع بیش از قبل نگران کننده و یمن به سوی سرنوشت نامعلومی حرکت می کند.

عبدالناصر المودع تحلیلگر یمنی اعلام کرد: امکان تشدید درگیری های مسلحانه میان حوثی ها و ارتش طی روزهای آینده وجود دارد و هدف طرفین از ادامه این درگیری ها به دست آوردن امتیازات در روند مذاکرات است.

وی افزود: عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مشخص نکرده است که نقش حوثی ها در روند سیاسی چیست.این عملکرد هادی را زیر سئوال می برد.

این در حالی است که علی البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: عبد ربه منصور هادی آلت دست مراکز در داخل نظام است و وی را وادار به تحرک مطابق میل خود می کنند.حوثی ها خواسته های خود را مشخص کرده اند و تاکنون خواستار سرنگونی نظام ورئیس جمهوری نشده اند..

وی افزود: به اعتقاد ما رئیس جمهوری یمن نگران زندگی خود و خانواده اش که در خیابان الستین زندگی می کنند که مراکز سنتی قدرت در آن قرار دارد و این بر تصمیماتش تاثیر می گذارد.امیدواریم که عبد ربه هادی به کاخ ریاست جمهوری منتقل شود تا کسانی که به آنها اطمینان دارد از وی حفاظت کنند تا بتواند بدون هیچ گونه فشار از سوی علی محسن الاحمر و دیگر اطرفیان موضع گیری کند.

کد N510992

وبگردی