آفتاب

ستایش رئیس جمهوری چین از سوی دالایی لاما

ستایش رئیس جمهوری چین از سوی دالایی لاما

رهبر مذهبی بوداییان تبت، رئیس جمهوری چین را به خاطر "واقع گرایی" بیشترش نسبت به روسای جمهوری پیشین چین و یک روز پس از پایان سفر وی به هند، مورد ستایش قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دالایی لاما، رهبر مذهبی بوداییان تبت که پس از قیام ناموفق 1959 علیه چین به دارمشاله، واقع در کوهستان‌های هیمالیا در هند فرار کرده و از آن زمان در تبعید به سر می‌برد، از سفر سه روزه شی جین ینگ به هند استقبال کرد و وی را فردی واقع گراتر از روسای جمهور پیشین چین خواند.

وی افزود: رویکرد چین در حال تغییر است و رهبران کمونیست این کشور هم اکنون اهمیت اعتقاد به وجود ارواح را مد نظر قرار می‌دهند و این خود تغییرات شگرفی است. شی جینپینگ از زمان روی کار آمدن در مه 2013‌ به خوبی با مشکلات کنار آمده و به آن‌ها رسیدگی کرده است.

دالایی لاما در حاشیه نشست بین ادیان در دهلی نو، پایتخت هند گفت، دهلی و پکن باید اختلافات خود را برسر مرز کنار بگذارند و با تکیه بر اعتماد دو جانبه در صلح باقی بمانند.

وی همچنین دولت هند را به خاطرایجاد محیطی برای هم زیستی صلح آمیز مذهبی ستود و گفت، دهلی باید نمونه‌ای ازهماهنگی‌ مذهبی برای تمام جهان باشد.

این مقام مذهبی تبتی‌ها به رهبران مذهبی جهان تاکید کرد تا به صورت فعالانه صبر و شکیبایی را ترغیب کنند و گفت که هیچ توجیهی برای خشونت به نام مذهب یا ایدئولوژی افراطی وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N510820

وبگردی