آفتاب
‌رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

پاسداری از دین از مطالبات انقلاب اسلامی است

پاسداری از دین از مطالبات انقلاب اسلامی است

‌رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: تبلیغ دین با محوریت فرهنگ مهمترین رسالت این سازمان است.

‌رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: تبلیغ دین با محوریت فرهنگ مهمترین رسالت این سازمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی در حاشیه برگزاری گردهمایی رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ساوه با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: این سازمان، فرهنگ دینی و انقلابی توأم با مفهوم قرآن و عترت را با تکیه بر دانش حوزه‌های علمیه و شبکه مبلغین با محوریت فرهنگ در کشور اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: حفظ هویت دینی، انقلابی، اسلامی و ایرانی مهمترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است و این مجموعه تلاش می‌کند ترویج فرهنگ دینی و تعمیق باورهای نسل جوان را با انسجام و هم‌پوشانی دستگاه‌های فرهنگی تحکیم بخشد.

وی با بیان این‌که «این سازمان به کالاهای فرهنگی و هنری نیز توجه دارد» اضافه کرد: در سال جاری سازمان تبلیغات با همکاری حوزه هنری و بخش خصوصی در حوزه تولید انیمیشن و نوشت‌افزار با نمادهای اسلامی و دینی رشد بسزایی داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های هنری سنتی و مدرن، تولید کتاب و مجموعه‌های آموزشی برای تحقق شعار سال فعالیت می‌کند.

وی در ادامه با بیان این‌که «بیش از 110 دبیرستان صدرا در کشور وجود دارد» گفت: این دبیرستان‌ها مقدمه‌ای مؤثر برای حوزه و دانشگاه‌ هستند.

وی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است» گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و متدین برای پاسداری از دین که در مدارس صدرا در سراسر کشور شکل می‌گیرد از مطالبات انقلاب اسلامی است.

خاموشی در ادامه با بیان هدف از برگزاری این گردهمایی گفت: در سفرهای دور جدید مسئولان سازمان تبلیغات به استان‌ها مقرر شد به شهرها سفر کنیم لذا در استان مرکزی، شهرستان ساوه به دلیل اهمیت جغرافیایی، جمعیتی، بافت صنعتی و تشکل‌های فرهنگی انتخاب شد.

وی تصمیم‌گیری برای ساخت مجتمع فرهنگی در ساوه، رسیدگی به وضعیت سخت‌افزاری و زیرساختی، تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی‌، شبکه‌های مبلغین، پژوهش در تبلیغ، قرآن و فناوری را از موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: این استان دارای دو هزار و 209 هیئت مذهبی، هزار و 140 مداح، 34 کانون فرهنگی مذهبی‌، 18 انجمن فرهنگی، 38 مؤسسه قرآنی ، 160 خانه قرآنی و شش دبیرستان صدراست.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور با بیان اینکه 53 برنامه قرآنی با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان در سال جاری در استان اجرا می‌شود، افزود: 461 میلیون تومان نیز اعتبارت عمرانی این اداره کل است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی، هنری و مذهبی استان مرکزی گفت: این استان قابلیت تبدیل به قطب مذهبی - هنری کشور را دارد.

انتهای پیام

کد N510800

وبگردی