آفتاب
حجت‌الاسلام اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

خطبه‌های مرحوم دعاگو برای برخی قابل پذیرش نبود

خطبه‌های مرحوم دعاگو برای برخی قابل پذیرش نبود

مرحوم دعاگو طی این سال‌ها با صراحت و صلابت و به شکل محکم سخن می‌گفت گرچه گاهی برخی مصلحت نمی‌دانستند، ولی وی به درستی و شجاعانه نقد می‌کرد.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: خطبه‌های حجت‌الاسلام دعاگو برای برخی قابل پذیرش نبود و حتی بسیاری از خودی‌ها به او در این خصوص تذکر می‌دادند که خیلی تند حرف می‌زنید اما او بدون هیچ ملاحظه‌ای عقاید خود را بیان می‌کرد.

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ویژگی شخصیتی مرحوم دعاگو گفت: حجت‌الاسلام دعاگو پیش از انقلاب در مشهد با آیت‌الله خامنه‌ای، شهید هاشمی‌نژاد و آیت‌الله واعظ طبسی مانوس بود و در آستانه انقلاب به زندان رفت و دوران شکنجه را سپری کرد.

وی افزود: حجت‌الاسلام دعاگو پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه شهید بهشتی در جامعه روحانیت مسئولیت پذیرفت وتا پایان عمر خود در این مسئولیت خدمت کرد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: مرحوم دعاگو طی این سال‌ها با صراحت و صلابت و به شکل محکم سخن می‌گفت گرچه گاهی برخی مصلحت نمی‌دانستند، ولی وی به درستی و شجاعانه نقد می‌کرد.

وی تدین و تعهد را از ویژگی‌های برجسته مرحوم دعاگو برشمرد و گفت: خطبه‌های حجت‌الاسلام دعاگو برای برخی قابل پذیرش نبود و حتی بسیاری از خودی‌ها به او در این خصوص تذکر می‌دادند که خیلی تند حرف می‌زنید اما او بدون هیچ ملاحظه‌ای عقاید خود را بیان می‌کرد.

اکرمی با بیان اینکه دعاگو در نقد کردن فرد صریحی بود، گفت: او سال‌ها عضو جامعه روحانیت بود اما اظهارات خود را بدون توجه به تشکل خود و با تشخیص شخصی‌اش بیان می‌کرد.از نظر من مرحوم دعاگو در انجام وظایف خود طی این سال‌ها توانست نمره قبولی بگیرد.

کد N510683

وبگردی