آفتاب
زاکانی:

گفتگو با اوباما و دیدار زود هنگام با کری زیاده روی های سفر سال گذشته روحانی به نیویورک/با کژی ها برخورد می کنیم

گفتگو با اوباما و دیدار زود هنگام با کری زیاده روی های سفر سال گذشته روحانی به نیویورک/با کژی ها برخورد می کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته رئیس جمهوری در سفر به نیویورک دیدارهای متعدد و فعالیت های فوق العاده مطلوبی داشت ولی برخی زیاده روی ها هم صورت گرفت. دیدار زودرس با جان کری توسط وزیر امور خارجه وگفتگوی تلفنی آقای رئیس جمهور با اوباما از این دست بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی  علیرضا زاکانی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک بازگشایی مدارس گفت: یکی از تذکرات مقام معظم رهبری به مسئولان کشور، پرهیز از اشتباه برآورد و محاسبات است. همگان می دانیم که انقلاب اسلامی منشا تحول بزرگ در جهان و معلوم کردن قیمت دین و ارزش اراده مردم است. استبداد دو هزار و 500 ساله از ایران رخت بربست و نظام سلطه به محوریت آمریکا به چالش کشیده شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: آمریکا قطب سلطه گران جهان است و به دنبال جهانی سازی است هر جنایتی را در این مسیر انجام می دهد، خود مبدع تروریسم دولتی و غیر دولتی است. از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کند و داعش را به وجود آورد و به عنوان عروسک خیمه شب بازی خودش در جهان اسلام به کار گرفت.

وی گفت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است اما بی شرمانه خود را ضد تروریسم و مدافع حقوق بشر معرفی می کند. آمریکا امروز به دنبال احیای آبروی از دست رفته خویش است؛ امروز آمریکا و سرآن آن منفورترین سران نزد اذهان ملت ها هستند.

نماینده تهران ادامه داد: آمریکا به دنبال بازگشت به منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم است اما به دنبال سرکوب بیداری اسلامی و نهضت مستضعفین جهان و خاموش نمودن کانون این بیداری، ایران اسلامی است.

زاکانی ادامه داد: آمریکا امروز ضعیف تر از همیشه است شاهد مثال این موضوع شکست آمریکا در سوریه، عراق و سایر نقاط جهان است. از درون با تضادهای جدی مواجه است. جنبش 99 درصدی و اعتراض سیاهان فرگوسن از این دست دلایل است.

وی یادآور شد: امروز مسئولین آمریکا اذعان می دارند که این ابرقدرت در حال افول است ، امام (ره) فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است آمریکا شیطان بزرگ است.

این نماینده مجلس نهم گفت: 22 مردادماه، مقام معظم رهبری در دیدار با سفرا به تفصیل بیان داشتند که با همه دنیا تعامل داریم جز رژیم کودک کش صهیونیستی.

زاکانی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: رهبری انقلاب فرمودند، مذاکره با آمریکا نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه در برخی موارد هم مضر است. البته سال گذشته تا سقف وزیر امور خارجه مذاکراتی صورت گرفت به خاطر مسائل حساس هسته ای و دریافت تجربه مجدد از مذاکره با آمریکا ولی نتیجه گیری که کردند، دشمن گستاخ تر شد، روی آمریکا بیشتر شد.

زاکانی در تکمیل سخنان خود گفت: اولا لحن آمریکا تغییر کرد و اهانت آمیزتر و تندتر با مردم رشید کشورمان برخورد کردند. مردم عزیز ما فراموش نمی کنند که وندی شرمن 11 مهرماه گذشته بیان داشت که فریب در DNAایرانیان نهفته است.

زاکانی ادامه داد: نکته دوم اینکه تحریم ها را بیشتر کردند. ما شاهد بودیم که در سال گذشته 31 شرکت و نهاد ایرانی جدید و 15 شرکت خارجی  و 16 شرکت کشتیرانی جدید تحریم شد. 5 بانک ایرانی جدید و 3 بانک ایرانی جدید، 20 فرد ایرانی جدید و 2 فرد خارجی جدید تحریم شدند و جمعا به میزان جریمه افراد مرتبط با ایران 9 میلیارد و 561 میلیون و 400 هزار دلار قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: آمریکا تهدیدهای خود را بیشتر کرد. 4 بهمن سال 1392 جان کری اعلام کرد که اگر ایران از توافق نامه عدول کند ما برای ایران گزینه نظامی آماده و مهیا کرده ایم در مقابل بی شرمانه ما را منفعل معرفی کردند و  در نزد ملت ها متهم به تزلزل شدیم البته توقع آنها خیلی بیشتر شد.

وی گفت: نکته پایانی اینکه سال گذشته رئیس جمهوری در سفر به نیویورک دیدارهای متعدد و فعالیت های فوق العاده مطلوبی داشت ولی برخی زیاده روی ها هم صورت گرفت. دیدار زودرس با جان کری توسط وزیر امور خارجه و گفتگوی تلفنی آقای رئیس جمهور با اوباما از این دست بود.

زاکانی گفت: نمایندگان محترم! سال گذشته رئیس جمهور در دیدار با ما اعلام کرد پاسخ بنده به تماس تلفنی اوباما به خاطر دلسوزی برای ایشان و در سایه تحقیری بود که در این سفر رئیس جمهور آمریکا شده بود. اما رئیس جمهور خود بهتر می داند که آنچه در سال گذشته شاهد آن بودیم این بود که اراده رئیس جمهوری آمریکا و دستگاه دیپلماسی وی تحقیر رئیس جمهوری کشورمان، دولت و ملت ایران بود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: امروز و در آستانه سفر روحانی به نیویورک شاهد زمزمه ها و تحرکات سرپنجه هایی در رسانه های کشور هستیم که دانسته یا نادانسته آب به آسیاب دشمن می ریزند و نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می کنند.

وی گفت: ما ضمن هشدار به رعایت مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی مجدانه از ریاست جمهور خواستاریم احساسات شخصی خود را دخیل در مراودات دستگاه دیپلماسی کشور به نمایندگی از مردم رشید ایران و انقلابی کشورمان ننمایند. با تدبیر و اعتدال به راه طی شده سال گذشته بیاندیشند و سرمایه و آبروی این ملت نمونه انقلاب اسلامی را در جای خویش صرف نمایند تا اسباب توفیقات بیشتری گردد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: در پایان به صراحت بیان می داریم که مجلس شورای اسلامی در راستای صیانت از حقوق مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی با هر کژی مخالف مصالح انقلاب اسلامی برخورد خواهد نمود و از ظرفیت های قانونی خود در این راستا بهره خواهد برد.

کد N510682

وبگردی