آفتاب

توصیه نماینده ارومیه به روحانی درباره حرف زدن با اوباما

توصیه نماینده ارومیه به روحانی درباره حرف زدن با اوباما

ایسنا نوشت:

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از رییس‌جمهور درخواست کرد تا در سفر به نیویورک مواظب باشد که نتیجه مذاکرات، تحریم‌های جدید نباشد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به سفر رییس‌جمهور به نیویورک اشاره کرد و خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی سال گذشته مذاکره تلفنی شما با اوباما چه نتیجه‌ای جز تحریم‌های جدید داشت؟ امسال مواظب باشید که تکرار نشود.

او ادامه داد: اکنون مهرماه می‌رسد اما وزارت علوم وزیر ندارد. امیدواریم رییس‌جمهور وزیر ولایتمدار و هماهنگ معرفی کند تا خدشه‌ای به دانشگاه‌ها وارد نشود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با مورد خطاب قرار دادن وزیر آموزش و پرورش، گفت: آقای فانی چه بی‌برنامگی در این وزارتخانه وجود دارد؟ چرا اصل سوم قانون اساسی در مورد آموزش و پرورش رایگان برای همه در تمام سطوح اجرا نمی‌شود؟ چرا قدر و منزلت معلمان حفظ نمی‌شود و چه چیزی باعث شده که مدیر یک مدرسه دولتی به علت نداشتن اعتبار بالاجبار از دانش‌آموزان پول اخذ کند؟

او همچنین خواستار اجرای قانون استخدامی معلمان پیش دبستانی شد و گفت: استخدام معلمان پیش دبستانی، شرکتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها که مقابل مجلس شورای اسلامی جمع می‌شوند با وزیر است. اینها باید کار خود را ادامه می‌دادند اما امروز شما باعث شدید که اختلاف شدید طبقاتی ایجاد شود.

قاضی‌پور در بخش دیگری از نطق خود از رییس‌جمهور خواست که نسبت به وعده خود درباره احیای نجات دریاچه ارومیه اقدام کند و گفت: آقای رییس‌جمهور چرا این همه حرف زده می‌شود؟ چه وقت باید عملیاتی گردد؟ جلساتی که تشکیل شد چه نتیجه‌ای داشت؟ آیا فقط می‌خواستید کشاورزی ارومیه تعطیل شود؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش را مورد خطاب قرار داد و گفت: نتایج اولیه بازیهای آسیایی مایوس‌کننده بود. امیدواریم ادامه آن همراه با اخبار خشنودکننده برای ایران اسلامی باشد.

 

45231

 

کد N510442

وبگردی