آفتاب
افتخاری در جمع خبرنگاران:

 فراکسیون دفاع مقدس با لاریجانی نشست مشترک برگزار می کند

 فراکسیون دفاع مقدس با لاریجانی نشست مشترک برگزار می کند

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از ظهر امروز اعضای فراکسیون و رؤسای کارگروه و همچنین سردار کارگروه رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و نیز معاونینش نشستی مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اهداف تشکیل فراکسیون دفاع مقدس و برنامه‌های پیش روی این فراکسیون گفت: فراکسیون دفاع مقدس با الهام‌گیری از حرکت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دیگران تشکیل شده است.

وی افزود: ما در مجلس خود را مسئول دیدیم تا نسبت به کسانی که در هشت سال دفاع مقدس مقاومت کرده، وارد جنگ شدند و تحت امر ولایت از کشور دفاع کردند، از جمله شهدا، جانبازان، یادگاران جنگ، فرزندان، همسران و والدین شهدا که گنجینه خاطرات شهدا هستند، آزادگان و ایثارگران ادای دین کرده و به ثبت و ضبط خاطرات آنها بپردازیم.

نماینده مردم تهران مجلس ادامه داد: با توجه به رویکرد مقام معظم رهبری درباره حفظ و گسترش فرهنگ ایثار، شهادت و بکارگیری همه ابزارها برای گسترش این امر از تمام ظرفیت‌های مجلس استفاده کرده و در نهایت فراکسیون دفاع مقدس را تشکیل دادیم.

افتخاری گفت: 200 نفر به عضویت این فراکسیون درآمدند و از آنجا که اساسنامه بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مورد تایید رهبری است، تلاش کردیم اساسنامه فراکسیون را مبتنی بر این اساسنامه تنظیم کنیم.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه های مختلف در این فراکسیون اضافه کرد: کارگروه بین المللی، کارگروه تقنین، کارگروه نظارت، کارگروه ارزیابی و دبیرخانه از بخش های مختلف این فراکسیون هستند که همگی فعالیت می کنند؛ بعد از تشکیل این فراکسیون بخش های مختلف از جمله وزارت دفاع ضمن استقبال از این اقدام برای همکاری با این فراکسیون اعلام آمادگی کردند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مشترک این فراکسیون با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تصریح کرد: کارگروه مشترکی بین مجلس (فراکسیون دفاع مقدس) و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برای تهیه پیش‌نویس برنامه ششم توسعه، لایحه بودجه و قانون تنظیم مقررات مالی دولت تشکیل شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بعد از ظهر امروز اعضای فراکسیون و رؤسای کارگروه و همچنین سردار کارگروه رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و نیز معاونینش نشستی مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت تا با تعامل با مجلس در بالاترین سطح با دستگاه های مختلف در جهت حفظ و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در داخل و خارج از کشور برای پیشکسوتان، کودکان ، نوجوانان و اقشار مختلف ارائه خدمات داشته باشیم.

افتخاری یادآور شد: فراکسیون ایثارگران مجلس که پیش از این در مجلس شورای اسلامی ایجاد شده بود، ظرفیتی برای خود ایثارگران است، اما فراکسیون دفاع مقدس به منظور ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس تشکیل شده است؛ با این امر به دنبال نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

کد N510416

وبگردی