آفتاب

برترین های علم و فناوری هفته/ از تبلت جدید آمازون تا درسی با عنوان لایه اوزون

برترین های علم و فناوری هفته/ از تبلت جدید آمازون تا درسی با عنوان لایه اوزون

در هفته گذشته، اخبار و فناوری های متفاوت و جذابی در حوزه فناوری منتشر یا وارد بازار شدند که نشان از پیشرفت محققان در حوزه علم و فناوری داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان هفته، نشریات و خبرگزاری های برتر دنیا در عرصه فناوری به معرفی برترین و همینطور مهمترین وقایع در این حوزه پرداخته و از اکتشافات و همینطور محصولات مهم و کاربردی یاد می کنند.

* مطالب برتر عرصه فناوری در هفته گذشته بدین شرح هستند:

درسی با عنوان حفاظت از لایه اوزون

مقامات تگزاس به مسئولان آموزش و پرورش پیشنهاد اضافه شدن درسی با عنوان حفاظت از لایه اوزون را ارائه کرده اند.

اعلام خطر سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی در رابطه با اپیدمی بیماری ابولا هشدار داده است که این اپیدمی می توان خطرات فاجعه باری را در برداشته باشد.

باز هم ابولا و باز هم شیوع ابولا

"مایکل اوسترهولم"، رئیس بخش بیماری های عفونی دانشگاه مینه سوتا اعلام کرد: "شیوع ویروس ابولا به طور باورنکردنی در حال افزایش است. این شیوع می تواند تا جایی پیش برود که از راه هوا نیز این بیماری منتقل شود."

تاثیر محیط اسیدی بر جانوران دریایی

محققان در تحقیقات اخیر خود از تاثیر محیط اسیدی بر رفتار جانوران دریایی بخصوص کوسه ها خبر داده اند.

مکان فرود روزتا پس از 10 سال مشخص شد

روزتا کاوشگر فضایی رباتیک ساخت سازمان فضایی اروپا است که برای مطالعه ستاره دنباله دار 67P به فضا فرستاده شد. محققان و کارشناسان فضایی به دنبال مکان مناسبی برای فرود این کاوشگر بودند که در نهایت سایت  "J" جایگاهی در نقطه سر ستاره دنباله دار به عنوان مکان مناسبی برای تحقیقاتی آتی این کاوشگر انتخاب شد.

*محصولات فناورانه ای که جزء تکنولوژی های برتر هفته نام گرفته اند را مشاهده کنید :

آمازون و رونمایی از تبلت های جدید و متفاوت

در سال های اخیر، اکثریت تلفن های همراهی که تولید و روانه بازار شده اند مجهز به سیستم اندروید بوده اند. اما آمازون برای اینکه تبلت متفاوتی نسبت به رقبای خود ارائه کند، گوگل پلی را از این تبلت حذف و به جای آن حساب شخصی را برای کاربران خود اختصاص داده تا به راحتی بتوانند کتاب، ویدئو یا آهنگ های مورد علاقه شان را از آمازون خریداری کنند.  صفحه نمایش تبلت آمازون کیندل فایر HDX  8.9 اینچ بوده ، رزولووشن این دستگاه 2560x1600 تراکم پیکسلی  339ppi  است؛ اما مدل جدیدتر Amazon Kindle Fire HD / 1200*1920 بوده  و تراکم پیکسلی آن 254 ppi است.

Ford Focus 2015

فورد فوکوس 2015 نسبت به مدل پیشین تفاوت های بسیاری شگرفی پیدا کرده است. این تغییرات در سپر، چراغ، تکنولوژی، فضای داخل خودرو و حتی مدل فرمان نیز نفوذ پیدا کرده است.

چمدان هوشمند

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که در هنگام چک کردن چمدان ها در فرودگاه  با این جمله روبرو شوید: "افزایش بار دارید؟" چه کاری می توانستید در آن زمان انجام دهید ؟در آن زمان چاره ای جز پرداخت اضافه بار و عبور از محدویدت ها نداشتید. اما اکنون با چمدان جدیدی که میزان اضافه بار را نشان می دهد، دیگر از پرداخت اضافه بار معاف خواهید بود.

کد N510297

وبگردی