آفتاب
افتخاری در نشست خبری

اعضای فراکسیون دفاع مقدس با لاریجانی دیدار می‌کنند

اعضای فراکسیون دفاع مقدس با لاریجانی دیدار می‌کنند

رییس فراکسیون دفاع مقدس مجلس از دیدار امروز اعضای این فراکسیون با رییس مجلس خبر داد.

رییس فراکسیون دفاع مقدس مجلس از دیدار امروز اعضای این فراکسیون با رییس مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاله افتخاری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فراکسیون دفاع مقدس که یک ماه و نیم از عمر آن می‌گذرد با الهام‌گیری از حرکت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) یعنی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به راه افتاد چرا که ما خود را نسبت به کسانی که هشت سال از کشور دفاع کردند و امروز نسل سوم کمتر نسبت به آنها شناخت دارند متعهد دیدیم.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم جانبازان، یادگاران، همسران، فرزندان و والدین شهدا و آزادگان کسانی هستند که اگر امروز به ثبت و ضبط خاطرات‌شان نپردازیم قابل جبران نخواهد بود.

رییس فراکسیون دفاع مقدس با بیان اینکه این فراکسیون با درخواست بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شکل گرفته، خاطرنشان کرد: 200 نفر از نمایندگان مجلس به عضویت این فراکسیون در آمدند و در نتیجه فراکسیون دفاع مقدس اعلام موجودیت کرد و شورای مرکزی آن تشکیل شد و کارگروه‌هایی از سوی اعضای فراکسیون شکل گرفت.

افتخاری بازدید از برخی آسایشگاه‌ها و حضور در یادواره‌های شهدا در استان‌ها را از جمله برنامه‌های این فراکسیون در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی همچنین از تشکیل کارگروه مشترک مجلس، فراکسیون دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برای ارائه پیشنهاداتی در مورد برنامه ششم و بودجه 94 خبر داد.

رییس فراکسیون دفاع مقدس در ادامه گفت: قرار است بعدازظهر امروز اعضای فراکسیون دفاع مقدس و رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نشستی با رییس مجلس داشته باشند تا با تعامل بین مجلس و بنیاد در جهت ثبت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت رسالت خود را به انجام برسانیم.

وی هدف از تشکیل این فراکسیون را قانونگذاری و پیش‌بینی الزامات برای دولت در جهت حفظ و نشر آثار دفاع مقدس عنوان کرد.

افتخاری، درباره تفاوت فراکسیون دفاع مقدس با فراکسیون ایثارگران که پیش از این در مجلس وجود داشته، اظهار کرد: من خودم در مجلس هفتم دبیر فراکسیون ایثارگران بودم و اکنون نیز نایب رییس این فراکسیون هستم اما معتقدم با توجه به اینکه وجود فراکسیون‌ها برای مجلس هزینه‌بر نیست و فراکسیون ایثارگران نیز بیشتر در مورد مسائل ایثارگران فعالیت می‌کند می‌توانیم به طور خاص ساختار مجلسی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس باشیم تا با کمک هم فرهنگ ایثار و شهادت را در کتب درسی، فیلم، هنر، رسانه، شهرسازی و بخش‌های دیگر بگنجانیم.

انتهای پیام

کد N510225

وبگردی