آفتاب
سردار جلالی در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس:

ملتی که به خود باوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید

ملتی که به خود باوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پیامی بمناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: ملتی که به خود باوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید.

به گزارش مهر، متن پیام سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس به شرح زیر است:


31 شهریور ماه بازتاب خاطرات آغاز هشت سال دفاع مقدس است، روزهایی که ذره ذره خاک میهن اسلامی‌مان، سربلندی ملتی را شهادت می دهد که سرافرازانه در مقابل دنیای کفر و استکبار، مقاوم‌تر از کوه ایستادگی نموده و بر بلندای قله افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز درآوردند. سرزمین های مقدسی همچون شلمچه، دوکوهه، هویزه، طلائیه و ... زادگاه بزرگ مردانی است که تاریخ به وجودشان مباهات دارد، رزمندگان جان برکفی که با فرمانبرداری از روح خدا آن ابرمرد آسمانی و فرماندهی کل قوا فصل بلندی از انسانیت و کرامت والایش را بنیان نهاده و در هشت سال دفاع مقدس، اوج هنرنمایی های فوق بشری را به نمایش گذاشتند.

در قسمتی دیگر از پیام آمده است: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می دارد. ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی‌بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یازیدند.

در ادامه پیام آورده است: هر ملتی که به خودباوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید، دفاع مقدس بخشی از فرهنگ غنی اسلامی است که در دفاع از اسلام و کشوراسلامی مان در کشور به ظهور و بروز رسید و احیا کننده خودباوری مردمیِ بود که با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت وابستگی را گسستند تا برای عزّت و عظمت دینشان، جامعه‏ای خود شکوفا داشته باشند. بزرگداشت هفته دفاع مقدس، یادآوری و مرور مداوم و مستمر آن غنای فرهنگی است که در یک دوره سخت هشت ساله برای کشور ما به دست آمد و می‌تواند پشتوانه عملی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد. پشتوانه ای آکنده از شهامت، ایثار، حماسه و ایمان.

در خاتمه پیام چنین آمده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های همه شهیدان والامقام، رزمندگان و ایثارگران، مراتب تهنیت و تبریک خویش را به مناسبت این ایام غرور آفرین ابراز نموده و از خداوند متعال سربلندی ایران اسلامی و توفیقات روزافزون مردم شریف زرقان علی الخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان قهرمان را تحت توجهات حضرت ولی عصر(عجل ا… تعالی فرجه الشریف) و در پرتو منویات رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای )مدظله العالی) مسالت می‌نمایم.

کد N510146

وبگردی