آفتاب

کشته شدن 15 شبه‌نظامی به دنبال عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی

کشته شدن 15 شبه‌نظامی به دنبال عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در درگیری‌ها و حملات هوایی ارتش این کشور به منطقه وزیرستان شمالی دست کم 15 شبه‌نظامی و یک سرباز کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، روابط عمومی سرویس خبری ارتش پاکستان گفت: هلی کوپترهای ارتش سه مخفیگاه شبه‌نظامیان در ناحیه غلام علی منطقه وزیرستان شمالی را هدف گرفته، 12 شبه نظامی را کشته و این مخفیگاه‌ها را نابود کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است، چهار خودروی مملو از مواد منفجره نیز توسط هلی‌کوپترهای ارتش پاکستان نابود شدند.

این در حالی است که در جریان عملیات پاکستازی ارتش پاکستان در شهر "بویا" واقع در وزیرستان شمالی در درگیری مسلحانه سه شبه نظامی و یک سرباز کشته شدند.

تحریک طالبان پاکستان در بیانیه درگیری در شهر بویا را تایید کرده و گفت، در این رویداد یکی از فرماندهان ارشد این گروه شبه نظامی کشته شده است.

در ادامه بیانیه آمده است، محمد حسین، فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان اخیرا از یکی از زندان‌های افغانستان آزاد شده بود و با ارتش پاکستان مبارزه می‌کرد.

ارتش پاکستان از 15 ژوئن سال جاری میلادی با هدف پاکسازی پایگاه‌های شبه نظامیان از وزیرستان شمالی، این عملیات نظامی را آغاز کرد.

ارتش پاکستان اوایل سال جاری میلادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون در این عملیات بیش از 1000 شبه نظامی و 82 سرباز کشته شدند.

انتهای پیام

کد N510099

وبگردی