آفتاب

حادثه ای وحشتناک در یک مدرسه ابتدایی

حادثه ای وحشتناک در یک مدرسه ابتدایی

قاتل که چن نام داشت، به زور وارد مدرسه ابتدایی دونگفانگ در استان هوبی شده و روی دانش‌آموزان خردسال چاقو کشیده بود.

به گزارش آفتاب به نقل از جام جم، سال جدید تحصیلی در هنگ‌کنگ، امسال با حادثه وحشتناکی آغاز شد. مردی سه دانش‌آموز دبستانی را با چاقو به قتل رساند و بعد با پرش از ساختمان خودش را کشت. قاتل که چن نام داشت، به زور وارد مدرسه ابتدایی دونگفانگ در استان هوبی شده و روی دانش‌آموزان خردسال چاقو کشیده بود.

در جریان این حمله سه نفر کشته و شش نفر زخمی شدند و قاتل نیز در نهایت خودکشی کرد. تحقیقات اولیه نشان می دهد مرد خشمگین در جریان یک اقدام انتقام جویانه دست به این حمله زد، چرا که دختر خودش به دلیل مردودی در امتحانات تابستان، از ادامه تحصیل بازمانده بود و قاتل مسئولان مدرسه را در این زمینه مقصر می دانست و آنها را به کم کاری متهم می کرد. پلیس و مقامات مدرسه درباره این جنایت توضیح نداده اند و همه سعی دارند این واقعه را هر چه زودتر از ذهن ها پاک کنند.

در گزارش رسمی پلیس آمده است هنوز مشخص نشده این مرد چطور توانسته وارد محوطه مدرسه شود. این نخستین حمله به کودکان بی پناه نیست. سال 2010 نیز خبرهای مشابهی به گوش رسید که حاکی از حمله مرگبار با سلاح سرد به یکی از دبستان های چین بود. در آن زمان تدابیری برای جلوگیری از این حوادث اندیشیده شد، از جمله این که فروش چاقو به افراد زیر سن قانونی ممنوع اعلام و فروش چاقوهای بزرگ فقط با ارائه کارت ملی ممکن شد، اما تکرار این حوادث نشان داده این اقدامات کافی نیست و مسئولان باید فکر دیگری بکنند و تدابیر امنیتی در مدارس بویژه دبستان ها بیشتر شود تا جان دانش آموزان در امان بماند.

مقامات دولتی هنگ کنگ با خانواده های آسیب دیده ابراز همدردی کرده و گفته اند تحقیقات را درخصوص این جنایت به طور جدی ادامه خواهند داد و نهایت سعی خود را به کار خواهند بست تا از رنج بازماندگان بکاهند. این در حالی است که اولیای بسیاری از دانش آموزان در مناطق مختلف می ترسند چنین حادثه ای در مدرسه فرزند آنها تکرار شود.
کد N510054

وبگردی