آفتاب

کمیسیون اروپا جدیدترین هدف اعضای اروپایی داعش

کمیسیون اروپا جدیدترین هدف اعضای اروپایی داعش

بازداشت افراطیون اروپایی بازگشته از خاورمیانه در بلژیک، نشان می دهد که این افراد قصد انجام حمله ای علیه ساختمان کمیسیون اروپا را داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، در جریان بازداشتهای اخیر در شهر بلژٰیک، دست کم دو نفر اهل شهر لاهه بوده اند. این افراد نقشه هایی برای حمله در شهرهای اروپایی داشته اند که یک مورد از آنها مربوط به کمیسیون اروپا بوده است.

در این حملات قرار نبود شخص خاصی هدف قرار گیرد، بلکه مانند حمله به موزه یهودیان، با هدف کشتن هر تعداد انسان که امکان پذیر باشد برنامه ریزی شده بود.

سوم خرداد ماه گذشته در پی حمله فردی به موزه یهودیان بلژیک، در مرکز بروکسل، سه نفر کشته شدند. فرد حمله کننده کسی بود که یک سال را در سوریه در میان گروه های تروریستی گذرانده بود.

سخنگوی کمیسیون اروپا در این رابطه اعلام کرد که آنها در جریان این موضوع قرار گرفته و اطمینان دارند که مقامات بلژیک اقدامات لازم در این زمینه را انجام خواهند داد.
کمیسیون اروپا و ساختمان آن از مهمترین مراکز اتحادیه اروپا و نماد عمومی این اتحادیه به شمار می‌رود.

رسانه های کشور بلژیک از حضور ۴۰۰ شهروند این کشور در میان گروه های افراطی حاضر در سوریه و عراق خبر می دهند که 90 نفر از آنها به این کشور بازگشته اند.

کشورهای غربی تلاش گسترده ای را به خرج داده اند تا از بازگشت افراطیون سفر کرده به سوریه و عراق جلوگیری کنند از همین رو رایزنی هایی را با ترکیه انجام داده و بیش از پنج هزار اسم را در اختیار مقامات آنکارا قرار داده اند تا از بازگشت آنها به اروپا جلوگیری کنند.

کد N510034

وبگردی