آفتاب
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم‌های غرب موجب تقویت روحیه اتکا به خود شد/ ایران با تمام توان با تروریسم مبارزه می‌کند

تحریم‌های غرب موجب تقویت روحیه اتکا به خود شد/ ایران با تمام توان با تروریسم مبارزه می‌کند

علاءالین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای کنیایی خود گفت: ایران با تمام توان با تروریسم مبارزه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد یوسف حاجی رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سنا کنیا عصر دیروز شنبه(29 شهریور) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور، بر لزوم تقویت همکاری های ایران و کنیا در همه زمینه ها به ویژه در عرصه پارلمانی تاکید کرد و افزود: افزایش مراودات پارلمانی موجب گسترش ارتباطات دو کشور در زمینه های گوناگون از جمله روابط اقتصادی و تجاری می‌شود.

وی بر همین اساس افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند گسترش مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه های مختلف و مورد علاقه حمایت می کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم های ناعادلانه غرب علیه کشورمان گفت: تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در طول سه دهه گذشته موجب تقویت روحیه ایستادگی و اتکا به خود شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: برخلاف تصور طراحان و مجریان تحریم های ظالمانه علیه ایران، کشور ما حرکت به سمت مسیر پیشرفت را با سرعت زیادی آغاز کرد.

بروجردی در ادامه تروریسم را یک تهدید جهانی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران برخلاف آمریکا و متحدانش که از مسببان اصلی رشد و گسترش تروریسم در جهان هستند، با تمام توان با تروریسم مبارزه می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان دیدار از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تسهیل روند انتقال تجربیات و پیشرفتهای ایران در زمینه های گوناگون به  کنیا خبر داد.
محمد یوسف حاجی رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سنای کنیا نیز در ادامه همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه مورد توجه پارلمان و دولت کنیا قرار دارد.
وی افزود: مشاهده وضعیت کنونی ایران اثبات می کند این کشور علیرغم فشارهای خارجی و تحریم ها به پیشرفتهای غیرقابل برگشتی در زمینه های مختلف از جمله دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای نایل شده است.

وی در پایان ضمن تحسین پیشرفتها و دستاوردهای کشورمان در زمینه های مختلف علمی، صنعتی، فناوری، بهره مندی کشورش از این دستاوردها را خواستار گردید.
 

کد N510024

وبگردی