آفتاب

جبهه واحد روسیه، آمریکا و کشورهای عربی در حمایت از رژیم بعث در 8 سال دفاع مقدس

جبهه واحد روسیه، آمریکا و کشورهای عربی در حمایت از رژیم بعث در 8 سال دفاع مقدس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جهان دو قطبی آن زمان برخلاف رویه معمول دو قطب آمریکا و روسیه و کشورهای عربی حمایت واحدی از رژیم بعث عراق داشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: آغاز هفته دفاع مقدس مصادف است با آغاز سال تحصیلی در کشور ما و به تعبیری سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها با مدرسه دفاع مقدس و کلاس عشق به میهن شروع می شود و امیدواریم اساتید محترم و معلمان گرانقدر و دانشجویان و دانش آموزان عزیز عشق به تعلیم و تربیت را با مجاهدت در راه اسلام درآمیزند که کلید سرافراز زیستن در این صراط مستقیم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از رهبر معظم انقلاب که سیاست های کلی علم و فناوری را ابلاغ فرمودند تشکر کرد و گفت: قطعا این سیاست ها در قانونگذاری و برنامه ریزی این بخش مبنا قرار خواهد گرفت.

لاریجانی با اشاره به جنگ ایران و عراق گفت: جنگی که رژیم بعثی عراق با حمایت آمریکا بر ایران تحمیل نمود از مهمترین جنگ های معاصر در خاورمیانه بود که در یک بستر بین المللی شکل گرفت به طوری که پشتیبانی قدرت های بزرگ و اکثر کشورهای عربی در طول جنگ همراه رژیم صدام بود.

وی اظهار داشت: یکی از کم سابقه ترین رویدادها در عصر جهان دو قطبی در این جنگ بروز نمود و آن جبهه واحد دو قطب همسو با رژیم بعثی بود که با فراز و نشیب هایی در طول جنگ 8 ساله همراه بود.

رئیس مجلس ادامه داد: اکثر کشورهای عربی نیز رژیم عراق را با کمک های مالی مورد حمایت قرار دادند.

لاریجانی گفت: بعدازظهر 31 شهریور سال 59 ارتش رژیم صدام حمله سراسری خود به ایران را آغاز نمود و در دو ماه نخست جنگ 15 هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را اشغال کرد.

وی با تاکید بر اینکه این مقطع آزمون بزرگی برای ملت ایران بود اظهار داشت: بزرگ اندیشی، عزت نفس و غیرت دینی ملت ها در شرایط سخت قابل ارزیابی است. جوانان ایرانی و مردم و نیروهای مسلح ایران با مقاومتی بی نظیر در شرایط سخت تفوق یافتند و دشمن را ناکام گزاردن.

ادامه دارد....

کد N509743

وبگردی