آفتاب

آمریکا 14 زندانی پاکستانی را از بگرام آزاد کرد

آمریکا 14 زندانی پاکستانی را از بگرام آزاد کرد

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: آمریکا 14 زندانی پاکستانی محبوس در زندان بگرام در افغانستان را آزاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، تسنیم اصلام، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان خبر آزاد شدن این زندانیان را تایید کرد و گفت که آن‌ها به پاکستان بازگردانده شده‌اند.

گمان می‌رود که تمام زندانیان پاکستانی بگرام پیشتر در پاکستان و یا افغانستان بازداشت شده باشند. این دومین گروه از زندانیان پاکستانی است که طی یک ماه از زندان تحت کنترل آمریکا در افغانستان آزاد می‌شوند. یک گروه 9 نفره از اتباع پاکستان ماه گذشته از بگرام آزاد شدند.

به گفته مقامات آزادی این زندانیان بخشی از روند بازگرداندن تمام زندانیان پاکستانی از بگرام است. با آزادی این 14 زندانی شمار زندانیان آزاد شده از بگرام طی 10 ماه گذشته به 39 تن رسید. اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد زندانی دیگر در این پایگاه آمریکایی به سر می‌برند.

با این حال یک لیست دولت پاکستان از زندانیان بگرام می‌گوید که 15 زندانی در زندان باقی مانده بودند که با آزادی 9 تن دیگر از آن‌ها در ماه گذشته تنها یک زندانی پاکستانی در این پایگاه باقی مانده است. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان شمار زندانیانی که هنوز در بگرام زندانی هستند تایید نکرد.

انتهای پیام

کد N509715

وبگردی