آفتاب

یک نماینده پیشین مجلس:پرسش مهر امسال باید در حوزه تعلیم و تربیت باشد

یک نماینده پیشین مجلس:پرسش مهر امسال باید در حوزه تعلیم و تربیت باشد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پرسش مهر در دامنه موضوعات مربوط به تعلیم و تربیت مطرح شود موضوع تعلیم و تربیت در سطح جامعه زنده‌تر خواهد شد.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پرسش مهر در دامنه موضوعات مربوط به تعلیم و تربیت مطرح شود موضوع تعلیم و تربیت در سطح جامعه زنده‌تر خواهد شد.

نور الله حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توجه به نزدیک بودن آستانه آغاز سال تحصیلی و طرح پرسش مهرماه از سوی رئیس جمهور طبق روال هر ساله گفت: اگر پرسش مهر ماه امسال با تمرکز به نقش تعلیم و تربیت مطرح شود مناسبت تر خواهد بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در مقامی هستند که وظایف کلانی در کشور دارند، تصریح کرد: چون آغاز مهر شروع موضوع تعلیم و تربیت است با توجه به اهمیت آن بهتر است پرسش مهرماه مربوط به موضوعات آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه از نقایص برنامه های تبلیغاتی ریاست جمهوری این است که معمولا شاهدیم مقوله تعلیم و تربیت در قاموس تبلیغات و وعده های کاندیداها جایی ندارند و عمدتا به مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به طور عام پرداخته می‌شود افزود: از مشکلات کلیدی جامعه ما در حوزه تعلیم و تربیت است که زیر شاخه های مختلف از جمله معلمان ، کتب درسی و فرایند تعلیم و تربیت را شامل می‌شود.

حیدری با بیان اینکه کشورما در تعلیم و تربیت رتبه پایینی دارد گفت:‌ آنچه که در ذهن مردم مطرح است بیشتر مربوط به یارانه،‌اقتصاد ،‌گرانی ،‌تورم و 1+5 است بنابراین ذهن مردم از مسائل روبنایی و لحظه ای پر شده است که باید آن را به سمت تمرکز به مقولات تعلیم و تربیت که زیربنایی است و ناشی از اصالت ناب فرهنگی است ببریم.

این فعال سیاسی با اشاره به نام گذاری سال در حوزه فرهنگی خاطر نشان کرد : مغز و روح و جان فرهنگ در تعلیم و تربیت،‌آموزش و پرورش و دانشگاه ها خلاصه می‌شود. پس پرسش مهرماه می تواند این باشد که از معلم مطلوب یا آموزش و پرورش پویا چه انتظاری دارید.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از دیگر سوالات مهرماه امسال می تواند این باشد که یک دانش آموز مطلوب جمهوری اسلامی چه ویژگی هایی دارد، دانش آموزان به چه نحو می توانند در رشد و پیشرفت کشور نقش ایفا کنند، یک دانش آموز و معلم ایده آل چگونه است، رئیس جمهور باید در باب تعلیم و تربیت چه اقداماتی انجام دهد،‌نظام جمهوری اسلامی چه قدر در باب تعلیم و تربیت موفق بوده است، نقش آموزش و پرورش در پیشرفت کشور چه قدر است و اینکه آیا وضع کنونی برای فرهنگیان رضایت بخش است یا خیر؟

حیدری خاطر نشان کرد: طرح پرسش مهر در دامنه موضوعات مربوط به تعلیم و تربیت باعث زنده تر شدن موضوع تعلیم و تربیت در جامعه و بازگشت ذهن جامعه به این موضوع زیربنایی می‌شود در حالیکه امروز معطوف به مسائل سیاسی و افراطی شده است.

انتهای پیام

کد N509702

وبگردی