آفتاب
سیدرضا اکرمی:

با تقویت باوزها و ارتباطات درست، سکرات موت را آسان کنیم

با تقویت باوزها و ارتباطات درست، سکرات موت را آسان کنیم

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: انسان در زندگی با رعایت و تقویت باورها، اعمال و ارتباطات درستش با مردم می‌تواند سکرات موت را برای خود آسان کند.

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: انسان در زندگی با رعایت و تقویت باورها، اعمال و ارتباطات درستش با مردم می‌تواند سکرات موت را برای خود آسان کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «زندگی یک موضوع پیوسته، دائمی و سیال است» اظهار کرد: ما در زندگی مادی نیازمند خوراک، خواب، تفریح و امثال اینها هستیم.

وی تصریح کرد: زندگی معنوی هم همین گونه است. یعنی یک امر مستمر، سیال و شناور است. ما در تمام مراحل زندگی حداقل باید به سه چیز توجه داشته باشیم. اول باورها و اعتقاداتمان، دوم عمل، رفتار و گفتارمان براساس باورهایی که داریم و سوم اخلاق و ارتباط ما است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد:‌ ما باید در کنار اعتقادات و اعمال خود،‌ اخلاق و ارتباط با مردم، خانواده و جامعه را به بهترین شکل حفظ کنیم اگر کسی این سه موضوع برایش روشن شود و به آن‌ها عمل کند یقینا لحظه جان دادن برای او آسان است و به نوعی دارای آرامش و شادمانی است.

اکرمی خاطرنشان کرد: در روایات وارد شده که اگر کسی در دنیا آن‌گونه که شایسته یک انسان است زندگی کند در لحظه جان دادن فرشته قبض روح در آن لحظه شاخه گلی را به او می‌دهد و فرد با بوکشیدن این گل خوشبو جان می‌دهد.

وی گفت: اما اگر کسی این سه امر را رعایت نکند، مثلا باورها و اعتقادهایش یا درست نباشد و یا اینکه گاهی متغیر باشد یعنی یک روز نماز بخواند، یک روز نخواند، یک روز اخلاقش خوب باشد، یک روز نباشد. این فرد وقتی به لحظه جان دادن می‌رسد در آن لحظه هم تغییر را در او مشاهده می‌کنیم.

این نماینده سابق مجلس گفت: این گونه افراد وقتی فردی کنار آنها می‌نشیند و دستش را می‌گیرد و به او می‌گوید لا اله الا الله و محمد رسول‌الله را بگو. با این که می‌شنود و می‌فهمد ولی نمی‌تواند جواب دهد،‌ برای اینکه در برابر او فیلم زندگی به نمایش گذاشته شده و با مشاهده زندگی خود کم‌ می‌آورد و حواسش پرت می‌شود و لذا می‌بینیم با اضطراب و ناراحتی و یا خدای نکرده با عذاب جان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N509675

وبگردی