آفتاب

وقتی جای انسان با فرشته عوض می‌شود

وقتی جای انسان با فرشته عوض می‌شود

مرتضی اسدی مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را با موضوع انسان و رفتن در نمایشگاهی با عنوان «خیال ایرانی» در گالری «شیلا» به‌نمایش گذاشته است.

این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی برپایی تازه‌ترین نمایشگاه آثار خود، اظهار کرد: 30 تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم به‌نمایش گذاشته شده است. این آثار، سبک خاصی ندارند، چون من در نقاشی، هیچ اعتقادی به «سبک» ندارم.

او افزود: موضوع کارها، انسان است که در جاهایی جایش با پرنده یا فرشته عوض می‌شود. نقاشی‌ها مسأله‌ی رفتن و پرواز را تداعی می‌کنند. نگاهم به این موضوع این بوده که ما نیامده‌ایم که بمانیم و از لحظه‌ای که می‌آییم، رفتن هم به‌وجود می‌آید. زمان بین این آمدن و رفتن مهم نیست؛ مهم کیفیت کارهایی است که در این زمان انجام می‌دهیم.

اسدی همچنین گفت: من همیشه حرف‌هایم را در آثارم راحت زده‌ام و پرداختن به این موضوع هم مانند موضوعات دیگر بوده و تلاش کرده‌ام راحت آن را با نقاشی و رنگ نشان دهم.

مرتضی اسدی متولد سال 1336 در تهران است. او مدرک دکتری در رشته‌ی پژوهش هنر از دانشگاه شاهد دارد. تدریس در دانشگاه‌های دانشکده‌ی هنر، دانشگاه شاهد، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده معماری دانشگاه یزد، آموزش عالی سوره و عضویت گروه نقاشی مرکز هنرهای تجسمی، از فعالیت‌های این هنرمند است.

نمایشگاه «خیال ایرانی» از 4 تا 11 مهرماه ساعت 16 تا 20 در گالری «شیلا» به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از طالقانی، کوچه‌ی گیلان، شماره‌ی 2، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.

انتهای پیام

کد N509583

وبگردی