آفتاب

وزیر اقتصاد خبر داد: فرایند ترخیص کالا در گمرک یک‌روزه شد/ اجرای پرداخت الکترونیکی در ۱۰ گمرک

وزیر اقتصاد خبر داد: فرایند ترخیص کالا در گمرک یک‌روزه شد/ اجرای پرداخت الکترونیکی در ۱۰ گمرک

مهر نوشت:

وزیر اقتصاد گفت: سامانه اظهار از راه دور در تعداد زیادی از گمركات و پرداخت الكترونیكی در ۱۰ گمرک اصلی كشور اجرایی شده است.

علی طیب‌نیا با ابراز خرسندی از كوتاه شدن فرآیند ترخیص كالا از گمركات كشور گفت: این امر در پی اجرای طرح‌های الكترونیكی از جمله دوراظهاری در گمرک صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد الكترونیكی شدن پرداخت‌ها، كوتاه‌تر شدن فرآیند ترخیص كالا در مورد محموله‌های وارداتی و صادراتی و ترانزیت را گام مثبتی در جهت تسهیل تجارت و رشد اقتصادی اعلام كرد و افزود: هزینه‌های بخش خصوصی در راستای اقدامات انجام شده در گمرک، ۲۸ هزار میلیارد تومان كاهش یافته است.

وی تصریح كرد: فرآیند ترخیص كالا برای صادرات از ۷ روز به یکروز و برای واردات از ۲۶ روز به ۳ روز كاهش یافته است.

طیب‌نیا در توضیح اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم گفت: مردم انتظار دارند ما به سرعت اقتصاد را از وضعیت فعلی عبور دهیم و آن را به ثبات برسانیم، این خواست مردم، مقام معظم رهبری و دولت است.

وزیر اقتصاد با بیان اینكه هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این است كه رشد اقتصادی را افزایش دهد تصریح كرد: وزارت اقتصاد به تبعیت از این سیاست، برنامه‌های راهبردی خود را تنظیم كرده است، ضمن اینکه باید وابستگی بودجه به منابع نفتی كاهش یابد و سهم درآمدهای پاک مالیاتی در بودجه دولت بالا برود تا اقتصاد آسیب پذیر نباشد.

 

503

کد N509542

وبگردی